Search

5 ПРАВИЛ ОНЛАЙН-ЕТИКЕТУ

Варто знати

5 ПРАВИЛ ОНЛАЙН-ЕТИКЕТУ

Упродовж останніх двох років з об'єктивних причин система навчання суттєво змінилася, а невпинний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій допоміг закладам освіти організувати якісну взаємодію зі здобувачами в синхронному та асинхронному режимах. Безумовно, дистанційна освіта внесла корективи в навчальний процес. Однак такий формат роботи стає не тільки зручною альтернативою офлайн-навчанню, але й допомогає сформувати в юного покоління ключові навички безпеки й культури поведінки в Інтернеті. Тож пропонуємо ТОП-5 правил онлайн-етикету.

  1. КОРЕКТНА НАЗВА АКАУНТА
  • У навчанні та діловодстві використовуйте адресу електронної скриньки, де внесено Ваші справжні дані, а не фейкові загадкові нікнейми.
  • Не послуговуйтеся акаунтами батьків чи інших родичів.
  • Пам'ятайте: співрозмовнику має відображатися Ваше прізвище та ім'я.
  • Рекомендовано для освітніх потреб та діловодства вести окрему електронну скриньку, яка не засмічуватиметься зайвими оповіщеннями (спамом, рекламою тощо).
  • Для ділового онлайн-спілкування надавайте перевагу листуванню через електронну пошту, а не соцмережі.

2. ГРАМОТНЕ СПІЛКУВАННЯ

  • Не забувайте про правила оформлення своєї думки відповідно до орфографічних та пунктуаційних норм.
  • Формулюйте повні й закінчені речення, які відображатимуть чітку й зрозумілу думку.
  • Використовуйте вітальні та прощальні фрази мовного етикету.
  • Дзвінок розпочинайте із привітання із співрозмовником і з власного представлення, як-от: "Доброго ранку! Це телефонує Гецик Назар, студент 32 групи".
  • В онлайн-листуванні можна представитися в кінці листа, наприклад: "З повагою - студент 32 групи Гецик Назар".
  • Такий формат закінчення листа має стати для Вас універсальним!
  • У листуванні прийнято писати займенники Ви, Ваш тощо з великої літери. Так виявляють повагу до співрозмовника.
  • Якщо Ви працюєте в онлайн-месенджерах, уникайте голосових повідомлень, адже важлива інформація може загубитися під час листування.

     

3. ОХАЙНІЙ ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД

  • Хочете до акаунта додати світлину – нехай це буде Ваша фотографія (так співрозмовнику буде комфортніше спілкуватися).
  • Виходячи на відеозв'язок або надсилаючи відеофайл, пам'ятайте про свій зовнішній вигляд: Ваша зачіска, одяг тощо мають бути відповідними.
  • Під час відеозв'язку, якщо дозволяють можливості Інтернету, камера має бути увімкненою: Ваша зовнішність й атмосфера в приміщенні, звідки йде трансляція, мають бути охайними.
  • Не забувайте посміхатися!

     

4. ПАМ'ЯТАЙТЕ ПРО СУБОРДИНАЦІЮ

  • Якими б теплими й дружніми не були стосунки із Вашим співрозмовником / викладачем, не забувайте про культуру спілкування.
  • Уникайте наказового способу дієслів, як-от : "Скажіть, яка в мене оцінка". "Надішліть… зробіть" тощо). Доречніше сформулювати свою думку коректніше, наприклад: "Якщо Вам зручно, чи не могли б повідомити результати моєї роботи? Дякую!", "Чи змогли б надіслати мені додаткову інформацію. Наперед дякую!" (Не скупіться сказати добре слово!)
  • Намагайтеся не турбувати співрозмовника зайвими запитаннями.
  • Не використовуйте сленгу чи "модних " слів у діловому спілкуванні.
  • Не зловживайте емодзі й gif-картинками! Такий формат спілкування не зовсім доречний для діловодства.

     

5. ПОВАЖАЙТЕ ОСОБИСТИЙ ПРОСТІР СПІВРОЗМОВНИКА

  • Середньостатистичний робочий день - 8:00 – 17:00.
  • Згідно із загальноприйнятими правилами етикету, ні дзвінки, ні листи не надсилають у неробочий час, зокрема у вихідні дні.
  • Пам'ятайте: некоректно турбувати співрозмовника увечері, тим паче після 21 год.

 

КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ – КЛЮЧ ДО УСПІХУ!

 

Іван ЗУБИК,

викладач циклової комісії

комп'ютерно-інжерних дисциплін

: