Варто знати
5 ПРАВИЛ ОНЛАЙН-ЕТИКЕТУ
Упродовж останніх двох років з об'єктивних причин система навчання суттєво змінилася, а невпинний розвиток інформаційно-комунікаційних технологій допоміг закладам освіти організувати якісну взаємодію зі здобувачами в синхронному та асинхронному режимах. Безумовно, дистанційна освіта внесла корективи в навчальний процес. Однак такий формат роботи стає не тільки зручною альтернативою офлайн-навчанню, але й допомогає сформувати в юного покоління ключові навички безпеки й культури поведінки в Інтернеті. Тож пропонуємо ТОП-5 правил онлайн-етикету.
-
КОРЕКТНА НАЗВА АКАУНТА
-
У навчанні та діловодстві використовуйте адресу електронної скриньки, де внесено Ваші справжні дані, а не фейкові загадкові нікнейми.
-
Не послуговуйтеся акаунтами батьків чи інших родичів.
-
Пам'ятайте: співрозмовнику має відображатися Ваше прізвище та ім'я.
-
Рекомендовано для освітніх потреб та діловодства вести окрему електронну скриньку, яка не засмічуватиметься зайвими оповіщеннями (спамом, рекламою тощо).
-
Для ділового онлайн-спілкування надавайте перевагу листуванню через електронну пошту, а не соцмережі.
2. ГРАМОТНЕ СПІЛКУВАННЯ
-
Не забувайте про правила оформлення своєї думки відповідно до орфографічних та пунктуаційних норм.
-
Формулюйте повні й закінчені речення, які відображатимуть чітку й зрозумілу думку.
-
Використовуйте вітальні та прощальні фрази мовного етикету.
-
Дзвінок розпочинайте із привітання із співрозмовником і з власного представлення, як-от: "Доброго ранку! Це телефонує Гецик Назар, студент 32 групи".
-
В онлайн-листуванні можна представитися в кінці листа, наприклад: "З повагою - студент 32 групи Гецик Назар".
-
Такий формат закінчення листа має стати для Вас універсальним!
-
У листуванні прийнято писати займенники Ви, Ваш тощо з великої літери. Так виявляють повагу до співрозмовника.
-
Якщо Ви працюєте в онлайн-месенджерах, уникайте голосових повідомлень, адже важлива інформація може загубитися під час листування.
3. ОХАЙНІЙ ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД
-
Хочете до акаунта додати світлину – нехай це буде Ваша фотографія (так співрозмовнику буде комфортніше спілкуватися).
-
Виходячи на відеозв'язок або надсилаючи відеофайл, пам'ятайте про свій зовнішній вигляд: Ваша зачіска, одяг тощо мають бути відповідними.
-
Під час відеозв'язку, якщо дозволяють можливості Інтернету, камера має бути увімкненою: Ваша зовнішність й атмосфера в приміщенні, звідки йде трансляція, мають бути охайними.
-
Не забувайте посміхатися!
4. ПАМ'ЯТАЙТЕ ПРО СУБОРДИНАЦІЮ
-
Якими б теплими й дружніми не були стосунки із Вашим співрозмовником / викладачем, не забувайте про культуру спілкування.
-
Уникайте наказового способу дієслів, як-от : "Скажіть, яка в мене оцінка". "Надішліть… зробіть" тощо). Доречніше сформулювати свою думку коректніше, наприклад: "Якщо Вам зручно, чи не могли б повідомити результати моєї роботи? Дякую!", "Чи змогли б надіслати мені додаткову інформацію. Наперед дякую!" (Не скупіться сказати добре слово!)
-
Намагайтеся не турбувати співрозмовника зайвими запитаннями.
-
Не використовуйте сленгу чи "модних " слів у діловому спілкуванні.
-
Не зловживайте емодзі й gif-картинками! Такий формат спілкування не зовсім доречний для діловодства.
5. ПОВАЖАЙТЕ ОСОБИСТИЙ ПРОСТІР СПІВРОЗМОВНИКА
-
Середньостатистичний робочий день - 8:00 – 17:00.
-
Згідно із загальноприйнятими правилами етикету, ні дзвінки, ні листи не надсилають у неробочий час, зокрема у вихідні дні.
-
Пам'ятайте: некоректно турбувати співрозмовника увечері, тим паче після 21 год.
КУЛЬТУРА СПІЛКУВАННЯ – КЛЮЧ ДО УСПІХУ!
Іван ЗУБИК,
викладач циклової комісії
комп'ютерно-інжерних дисциплін