Search

Сприяємо професійному самовизначенню

Сприяємо професійному самовизначенню

Дати людині щастя улюбленої праці – означає допомогти їй знайти серед безлічі доріг ту, на якій найяскравіше розкриваються індивідуальні творчі сили і здібності її особистості

Василь Сухомлинський

В умовах реформування системи освіти в Україні особливої ваги набуває проблема, пов'язана з прагненням сучасної молоді знайти місце рівноправного партнера у суспільних процесах, які протікають швидко і вимагають від них одночасно високого рівня загальної підготовки й ґрунтовних знань в обраній сфері професійної діяльності.

У сучасному суспільстві молодь не може успішно реалізувати свої соціально-професійні орієнтації без сприяння закладів системи освіти, які не тільки транслюють підростаючому поколінню обсяг знань і передають спеціальні вміння, а також і формують життєві орієнтації, установи та трудові навички, зокрема – вибір майбутньої професії, продовження освіти й професійну підготовку.

Таким чином, одним із пріоритетних завдань викладачів ВСП Заліщицький фаховий коледж імені Є. Храпливого НУБіП України є організація роботи з учнівською молоддю щодо усвідомленого професійного самовизначення.

З цією метою викладачі коледжу Стефанія Грицишин, Валентина Перит та Михайло Пронь відвідали Шупарську гімназію Борщівської міської ради. Зауч школи Оксана Шимко радо зустріла нас, познайомила з учнями. Всі ми в дружній атмосфері спілкувалися про мрії та реальність.

Гнучко реагує на зміни ринку праці у конкретному регіоні професійна (професійно-технічна) освіта і основним результатом є дуальна освіта, яка передбачає поєднання здобувачами теоретичної підготовки в закладах освіти з практичною — на робочих місцях задля набуття відповідної професійної кваліфікації. Зацікавленість роботодавців тут полягає в бажанні отримати молодого висококваліфікованого працівника, максимально мотивованого до роботи одразу після закінчення навчання. Місце закладів фахової передвищої освіти (відповідно структури) вбачаємо у професійному інформуванні, діагностуванні, консультуванні, адаптації.

Отже, в умовах децентралізації професійна орієнтація набуває особливих характеристик, які відповідають умовам ринку праці конкретного регіону України. Профорієнтаційна робота з учнями – один із головних аспектів виховної роботи, спрямованої на підготовку учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у суспільстві.

Валентина ПЕРИТ, викладач коледжу

: