Search

Психологічний стан, дуальна освіта, веб-сайт коледжу, профорієнтація…

Засідання педагогічної ради

Психологічний стан, дуальна освіта, веб-сайт коледжу, профорієнтація…

Саме ці та інші питання стали предметом обговорення на черговому засіданні педагогічної ради коледжу з наступним порядком денним:

  1. Соціально-психологічні особливості сучасних студентських груп;
  2. Розвиток співпраці з роботодавцями по впровадженню елементів дуальної освіти в процесі організації практичної підготовки студентів;
  3. Про стан висвітлення інформації на офіційному веб-сайті коледжу згідно ліцензійно-акредитаційних вимог;
  4. Профорієнтаційна робота: результати та завдання пошуку нових видів, форм проведення;
  5. Затвердження змін до Положення про дистанційну форму навчання.

Світлана Руснак, голова методоб'єднання кураторів студентських груп, проінформувала учасників засідання педагогічної ради з першого питання порядку денного. Світлана Григорівна відзначила, що психологічний стан студентів сьогодні є непростий, адже життя поділено на «до» і «після». Спочатку панувала пандемія COVID, а згодом всі ми опинились в умовах воєнного стану. З'явились хвилювання за долю України, своїх рідних, за свою долю…Проте і в цих умовах наші студенти знайшли в собі сили для навчання, співіснування, вирішення певних питань. Соціально-психологічний клімат проявляється як в поведінці, так і міжособистісних стосунках всіх учасників освітнього процесу: студентів, викладачів, вихователів, кураторів. Студенти потребують певної допомоги, в першу чергу психологічної. Для розуміння психологічного клімату серед студентів було проведено анкетування, в якому взяли участь студенти всіх академічних груп. Завданням анкетування було вияснити, які фактори впливають на соціально-психологічні особливості розвитку студентських груп. Були проаналізовані впливи психологічного, економічного та інших факторів.

Світлана Григорівна детально проаналізувала узагальнені результати анкетування. Важливий висновок, який був зроблений: найбільша емоція студентів в тому, що вони вірять, що все буде добре. Хоч не покидають тривожні стани – постійне почуття тривоги, переживання за долю країни,за рідних. Зроблено висновок про зростання згуртованості, орієнтація на спільні цілі роботи. Студентські групи згуртовані і вмотивовані, психолого-емоційний стан досить стійкий. Багато викликів поставив перехід на дистанційне навчання, проте і їм знаходять позитивне вирішення.

Борис Павлюк, директор коледжу, відзначив відповідальну, успішну роботу кураторів, які вкладають душу, свій час, і це дає вагомий результат. Проте в умовах воєнного стану, пандемії створення належного психологічно-емоційного клімату – завдання не тільки заступника директора з виховної роботи, кураторів, але й інших педагогічних працівників.

Ігор Дудяк, завідувач практичним навчанням, інформував учасників засідання педагогічної ради про розвиток співпраці з роботодавцями по впровадженню елементів дуальної освіти в процесі організації практичної підготовки студентів. Було відзначено, що однією з нових моделей організації освітнього процесу є дуальна форма освіти, при якій поєднуються робота і навчання, коли молодого спеціаліста навчальний заклад готує разом з підприємцем. У виступі було детально проаналізовано організацію дуального навчання на прикладі Німеччини. Було відзначено, що дана форма легалізована і в Україні, розпочалось впровадження т.зв. «пілотних» проектів в деяких навчальних закладах та галузях. Проте відзначено, що організація підготовки фахівців в системі вищої та фахової передвищої освіти є більш складним і трудомістким процесом, ніж здійснення цього на рівні профтехосвіти, оскільки вимагає більш ретельного врахування інтересів сторін. Ігор Петрович проаналізував моделі фінансування дуальної освіти та основні виклики, які виникають в процесі її впровадження.

Борис Павлюк поцікавився, які перспективи співпраці з роботодавцями нашого регіону. Ігор Дудяк уточнив, що укладено ряд договорів на організацію проходження практики студентами коледжу. Борис Степанович повідомив про перспективи налагодження співпраці з «Миронівським хлібопродуктом», колектив якого готовий брати студентів на практику.

Михайло Сопилюк, заступник директора з навчальної роботи, доповів учасникам засідання педради про стан висвітлення інформації на офіційному веб-сайті коледжу згідно ліцензійно-акредитаційних вимог. Було відзначено, що веб-сайт закладу освіти стає одним з основних об'єктів і засобів контролю за освітньою діяльністю навчального закладу. Дані веб-сайту аналізують за міжакредитаційний період, тобто за 5 років. Однією із складових цього процесу є формування т.зв. додатку №33 до ліцензійних умов «Інформація про наявність у відкритому доступі на власному веб-сайті інформації та документів, передбачених Законом України про освіту і про фахову передвищу освіту». Михайло Васильович у виступі наголосив на 27 пунктах діяльності колективу навчального закладу, яка б мала знайти об'єктивне, вичерпне, конкретне і доказове висвітлення на сайті коледжу. Було детально проаналізовано стан наповнення відповідної інформації на веб-сайті коледжу. Було відзначено, що інформація в основному сформована, оновлена і відповідає вимогам. Проте багато чого потрібно ще удосконалювати. Наголошено також було на необхідності оперативних публікацій на сайті про проведені заходи.

Борис Павлюк зауважив, що веб-сайт – це не тільки джерело інформації, але й джерело для дослідження учасниками із зовнішнього середовища. Борис Степанович підкреслив важливість вчасної інформації на сайті, в т.ч. і для профорієнтаційної роботи.

Ольга Галайдіда, відповідальний секретар приймальної комісії, інформувала учасників засідання педради про результати та завдання пошуку нових видів, форм проведення профорієнтаційної роботи. Ольга Василівна відзначила, що профорієнтаційна робота є важливою складовою діяльності навчального закладу. У виступі було проаналізовано основні форми профорієнтаційної роботи в коледжі:

  • Індивідуальні співбесіди з випускниками шкіл;
  • Робота з батьками;
  • Презентація спеціальностей;
  • Відеопрезентації закладу освіти;
  • Укладання договорів про співпрацю із закладами освіти;
  • Участь у заходах щодо підняття престижності закладу;
  • Проведення Днів відкритих дверей;
  • Проведення внутріколеджівських заходів із залученням учнів шкіл;
  • Проведення конкурсів в рамках предметних тижнів.

Особливо у виступі було відзначено те, що презентації спеціальностей стали цікавішими та креативнішими, оскільки були підготовлені самими студентами. Ольга Василівна проаналізувала результати профорієнтаційної роботи та формування списків потенційних абітурієнтів по спеціальностях в т.ч. на вакантні місця на старших курсах. У виступі було озвучено графік вступної кампанії 2023 року.

Борис Павлюк наголосив на необхідності активізації профорієнтаційної роботи, підкресливши важливість використання різних форм, методів та видів її проведення.

Михайло Сопилюк ознайомив учасників засідання педагогічної ради з проектом зміненого Положення про організацію дистанційного навчання. Зміни до даного Положення викликані новими обставинами, в умовах яких відбувається освітній процес. Вони дають можливість аргументувати дозвіл студентам на дистанційне навчання в умовах, що склалися. Михайло Васильович роз'яснив асинхронний та синхронний режими, цифрові платформи, які використовуються при проведенні дистанційного навчання.

З обговорюваних питань учасниками засідання педагогічної ради були прийняті відповідні рішення.

Юрій ВІЙТИК

: