З досвіду організації дистанційного навчання математики
Для студентів І-ІІ курсів спеціальності 123 «Комп'ютерна інженерія» неможливо без глибоких знань з математики. Це як мінімум-фундаментальна частина, яка викладається в рамках двох перших курсів, відмінно розвиває мислення, забезпечує формування всебічно розвиненої особистості та дозволяє швидко вирішувати практичні завдання. Тому твердження про те, що програміст з базовою математичною підготовкою пише код набагато краще, більш структурно і зрозуміло – справедливо.
Серед математичних дисциплін, які необхідно знати програмісту, фахівці виділяють логіку, абстрактну і лінійну алгебру, математичну статистику, комбінаторику, дискретну математику, а також матаналіз. Саме ці дисципліни закладають основи аналізу і допомагають у побудові алгоритмічних моделей. А також розвивають вміння тонко і детально розуміти код, який пише програміст. Безсумнівно, знання математики дають конкурентні переваги перед тими фахівцями, які не мають їх. Наприклад, відкривають перед програмістом широкий вибір цікавих і складних проектів, а також у багатьох випадках забезпечують професійне зростання. Разом з тим, більшість програмістів зі стажем відзначають, що при навчанні важливо зосередитися на придбання професійних навичок. Але базові знання математики, які вам може забезпечити навчання, також необхідні. Це невід'ємний атрибут не тільки програмістів, а й кожної освіченої людини, яка хоче досягти успіху в професійній сфері.
Пандемія коронавірусу, а згодом війна в Україні принесла нові виклики в освітній процес. Більшість навчальних закладів використовують як очне, так і дистанційне навчання. Дистанційне навчання — сукупність інформаційних технологій та методик викладання, які передбачають здобуття освіти без фізичної присутності здобувачів у навчальному закладі. Дистанційне навчання передбачає взаємодію викладачів зі студентами між собою дистанційно на відстані, включаючи практично усі форми, методи та засоби, притаманні навчальному процесу. Причому дистанційне навчання реалізовується через специфічні засоби телекомунікаційних технологій, які забезпечують інтерактивність процесу навчання.
Дистанційна освіта на сьогодні базується на інноваційних технологіях, які дозволяють ефективно проводити навчання на відстані. Від вибору дистанційних технологій та їх вдалого поєднання залежать характер та результативність навчання. Дистанційні заняття можуть забезпечити якісну підготовку студентів, через використання нових форм і методів навчання, застосування новітніх технологій, а також підвищити ефективність самостійної роботи студентів, надати нові можливості для закріплення професійних навичок, і забезпечити високий рівень освіти в цілому, що відповідає сучасним вимогам суспільства.
ОЗІМІНСЬКА Орися, викладачка математики