Тиждень математики в коледжі
Креативна математика
Відомий датський математик Нільс Бор говорив, що математика є чимось значно більшим, ніж наука, оскільки вона є мовою науки. Це одна з найстаріших наук, що вивчає структуру, властивості, взаємозв'язки та змінні величини. Вона була відкрита та розвивалась людством на протязі тисячоліть і впливала на всі аспекти нашого життя. Від античності до сучасних досліджень у космології та штучному інтелекті, математика знаходить застосування практично в усіх сферах науки і технологій.
Якщо вести мову про сучасну математику, то вона має величезний вплив на наше життя. Математика є одним з найважливіших досягнень культури і цивілізації. Без неї розвиток технологій і пізнання природи були б немислимими речами! Вона є необхідним інструментом у науці, технологіях та інженерії.
Вже доброю традицією стало проведення науково-дослідницьких конференцій в рамках Тижня математики. Студентами математичних гуртків зібрано цікавий та змістовний матеріал, створено яскраві та пізнавальні презентації, які висвітлюють роль математики на сучасному етапі, її креативність.
Конференцію урочисто відкрив директор коледжу Борис Павлюк. Він звернув увагу на доцільність вивчення математики, яка дає можливість студентам розвинути такі інтелектуальні здібності, як: вміння логічно мислити і міркувати, грамотно і чітко формулювати думки, робити вірні логічні висновки, вміти узагальнювати та розвивати навички планування, швидко міркувати і приймати конкретні рішення. Борис Степанович побажав учасникам конференції плідної праці, успіхів у вивченні математики, розширення кругозору та самовдосконалення.
Заступник директора з навчальної роботи Ольга Галайдіда звернула увагу на формування та підвищення пізнавального інтересу студентів до вивчення математики, поглиблення їх кругозору, використання набутих знань на практиці. А також зосередила студентів на тому, що розширення їх світогляду під час конференції допоможе у подальшому вивченні спеціальних предметів, закликала всіх присутніх до залучення та активної участі у предметних гуртках.
Модератор конференції, керівник математичного гуртка «Цікава математика» для студентів економічного відділення Галина Глова, зазначила, що природничо-математичні дисципліни, а математика, зокрема, вже давно перестала бути простою наукою про числа та формули, вона стала фундаментом для розвитку сучасного світу. Вивчення математики сприяє розвитку логічного мислення, аналітичних навичок та творчого підходу до розв'язання проблем. Таким чином, знання математики є ключовим компонентом для успіху і просування у світі, де технології та наука стають все більш важливими.
Під час конференції студенти презентували свої роботи, аналізували цікаві факти та креативні сюжетні завдання, доступно і зрозуміло ілюстрували матеріал кожної з тем, над якою вони працювали протягом семестру. Така методика роботи із студентським колективом не тільки заохочує їх до роботи, а й сприяє вивченню і запам'ятовуванню потрібних тем, передбачених навчальною програмою та позааудиторної роботи. Вона допомагає потренувати пам'ять та увагу, розвивати логічне мислення і уяву, удосконалити навички роботи з додатковою літературою.
Лилик Ірина, студентка 15-ФП групи, у своїй презентації «Математика в повсякденному житті», керівник Глова Г.Р., проаналізувала застосування математики в різних галузях науки, народного господарства.
Основну увагу звернено на застосування математики в сільському господарстві та в будівництві. Без знання математики не можна уявити розвитку людства. Математика скрізь, вона на кожному кроці.
Жовтовська Мирослава, студентка 14-ОЕ групи. Тема виступу: «Математика в світі цікавого».Керівник: Глова Г.Р.
Студентка звернула увагу на цікаві математичні дива в сучасному світі, таємні коди математики, провела аналіз розвитку математики від Стародавнього світу до нашого часу. Підвела підсумок, що математика — це фундаментальна наука, яка лежить в основі всього, що нас оточує. Вона допомагає нам розуміти світ, розв'язувати проблеми і творити нове.
Гембатюк Софія, студентка 14-ОЕ групи. Тема виступу: «Історія розвитку поняття числа». Керівник: Глова Г.Р.
Число — це фундаментальне поняття, що лежить в основі математики і нашого розуміння світу. Проаналізувала історію розвитку від перших чисел до трактування розширення поняття числа сучасними вченими.
Ковальчук Вікторія, студентка 25-ФП групи. Тема виступу: «Золотий переріз». Керівник: Глова Г.Р.
Золотий перетин, або божественна пропорція, є одним з найвідоміших і найзагадковіших математичних співвідношень, що зустрічається в природі, мистецтві та дизайні. Ця унікальна пропорція надихала митців, архітекторів і мислителів протягом століть та й досі привертає увагу науковців з усього світу. Нами досліджено витоки цього загадкового числа, його математичне визначення, а також розкрито, як воно застосовується в різних сферах людського життя.
Абрамюк Каміла, студентка 25-ФП групи. Тема виступу: «Математика і музика. Як числа створюють мелодію» Керівник: Глова Г.Р.
Музика — це мистецтво організації звуків у часі, що викликає емоції та естетичні переживання. Математика — це наука про числа, структури, форми та зміни, що вивчає абстрактні концепції. Математика і музика мають спільну основу в структурі та закономірностях. Вони обидві використовують аналогії, пропорції та симетрію.
Гуйван Ярослав, студент 25-ФП групи. Тема виступу: «Теорія вузлів» Керівник: Глова Г.Р.
Теорія вузлів — це розділ топології, який досліджує математичні властивості вузлів, утворених замкненими кривими в тривимірному просторі. У класичному вигляді вузол можна уявити як відрізок мотузки із зав'язаним на ній вузлом, але кінці цієї «мотузки» з'єднані, щоб вона не мала початку і кінця. На відміну від звичайного вузла, який можна розв'язати, у математиці вузол — це замкнена, неперервна крива, що не перетинає сама себе. Основна мета теорії вузлів — класифікувати різні види вузлів і вивчати їх характеристики.
Яросевич Марія, студентка 14-ОЕ групи. Тема виступу: «Математика в архітектурі». Керівник: Глова Г.Р.
З точки зору математики в архітектурних спорудах всіх часів панує єдність числа і фігури. Звідси випливає висновок про необхідність застосування і вдосконалення математичних методів в архітектурній композиції, так як саме вони, як абстракція, дозволять об'єднати засоби гармонізації.
Пушкар Вікторія, студентка 15-ФП групи. Тема виступу: «Математика в архітектурі». Керівник: Глова Г.Р.
У сучасному світі все швидко змінюється. Це стосується і найстарішої науки — математики. На заняттях геометрії ми вивчаємо кола, паралелограми, трикутники, квадрати і т. д. Проте природа багата на «неправильні» об'єкти, що зазнали впливу різних явищ.
Фрактали — це магія математики, де кожен рядок коду, або кожен малюнок — це шлях до відкриття нових таємниць та створення чогось неймовірного, це область незвичного математичного мистецтва, коли при допомозі простих формул і алгоритмів можна утворити картини надзвичайної краси і складності! У контурах побудованих зображень часто можна побачити щось схоже на листя, дерева і квіти.
Юрійчук Назарій, студент 11 групи. Тема виступу: «Математика на сірниках». Керівник: Озімінська О.Я.
Хто б міг коли небудь подумати, що в звичайнісінькій сірниковій коробці живуть головоломки? Звичайно, вони не живуть там тоді, коли ми використовуємо сірники для запалювання вогню. Але ці головоломки одразу поселяються в сірниковій коробці тоді, коли сірники перестають бути звичайними сірниками, а перетворюються на цифри, слова чи фігури. Студент навів багато прикладів таких головоломок.
Озога Юрій, студент 11 групи. Тема виступу: «Кубік Рубіка». Керівник: Озімінська О.Я.
Кубик Рубіка (часто помилково кубик-рубик) — механічна головоломка, яку винайшов 1974 року угорський скульптор, винахідник Ерне Рубік. Він назвав свій винахід «Магічний куб», але у 1980 році англійська компанія Ideal Toys перейменувала головоломку за іменем винахідника і цього ж року виграла німецьку нагороду «Гра року».Уже продано понад 300 000 000 екземплярів іграшки в усьому світі.
Батрин Владислав, студент 11 групи. Тема виступу: «Магічні квадрати та їх властивості». Керівник: Озімінська О.Я.
Магічні квадрати є захоплюючим і різноманітним математичним феноменом, який має довгу історію та широке практичне застосування.
Подальші дослідження магічних квадратів можуть привести до нових відкриттів та практичних застосувань в галузях від астрології до машинного навчання.
Лейбак Михайло, студент 12 групи. Тема виступу: «Деякі способи швидких обчислень». Керівник: Озімінська О.Я.
Студент провів подорож у світ швидких обчислень! Розглянуто чимало цікавих прийомів і методів швидкого рахунку. Швидкі обчислення — це не просто навичка, це майже справжня супер сила, яка допоможе нам у житті. Це як спортивне тренування для мозку. Чим більше ми будемо практикувати, тим кращих результатів досягнемо.
Сенів Павло, студент 12 групи. Тема виступу: «Ланцюгові дроби». Керівник: Озімінська О.Я.
Студент дав визначення та проаналізував ланцюгові дроби. Будь-яке раціональне число може бути представлене в виді скінченного ланцюгового дробу двома способами, більш довгий з яких завжди закінчується одиницею, а коротший відрізняється від нього тим, що останньої одиниці немає, а елемент перед одиницею на одиницю більший.
Музичка Денис, студент 21 групи. Тема виступу: «Виникнення чисел». Керівник: Озімінська О.Я.
Число є одним з найголовніших об'єктів математики, який використовується для підрахунку, вимірювання та для маркування. Символи, які використовуються для позначення чисел називаються цифрами. Окрім того, що цифри використовуються при лічби та вимірюванні, вони використовуються також для маркування (наприклад, як номер телефону), упорядкування (серійний номер) і для кодування. Взагалі, термін число може вказувати на символ, слово або математичну абстракцію.
Наконечний Василь, студент 21-КЕ групи. Тема виступу: «Нумерологія. Число і доля». Керівник: Озімінська О.Я.
Число долі можна порахувати за датою народження: характер, професії, сумісність в коханні. Для того, щоб зробити такий розрахунок, нам потрібна повна дата народження, калькулятор на телефоні або листочок з ручкою. Потім необхідно скласти всі числа до тих пір, поки не вийде однозначне число.
Важливий нюанс: якщо після першого кроку ми отримали числа 11, 22 або 33, далі складати їх не потрібно — це нумерологічні винятки, які трактуються окремо.
Вивчення математики має безліч практичних застосувань і є необхідною для розвитку критичного та логічного мислення. Вона є основою для багатьох професій у сфері інженерії, економіки, фінансів та інших напрямків.
Тому, основною метою навчання математики у коледжі є формування в студентів креативних комунікаційних умінь, загальних та фахових компетентностей, любові до обраної професії, забезпечення розвитку і саморозвитку, творчої самореалізації, соціалізації особистості. Математична наука повинна бути максимально наближеною до життя. Сподіваємося, що досвід, отриманий на цій конференції, обов'язково допоможе студентам ще більше полюбити таку науку, як математика.
Галина ГЛОВА, Орися ОЗІМІНСЬКА
викладачки математичних дисциплін