Social-menu

Вибіркові освітні компоненти

СНПЧ А7 Курск, обзоры принтеров и МФУ

Студентоорієнтоване навчання


Студентоорієнтоване навчання - підхід до організації освітнього процесу, що передбачає:

  • заохочення здобувачів освіти до ролі автономних і відповідальних суб'єктів освітнього процесу;
  • створення освітнього середовища, орієнтованого на задоволення потреб та інтересів здобувачів освіти, включаючи надання можливостей для формування індивідуальної освітньої траєкторії;
  • побудову освітнього процесу на засадах взаємної поваги і партнерства здобувачів освіти та адміністрації, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

Наша мета - отримання кожним випускником коледжу:

  • знань, які забезпечують можливість швидкої адаптації до змін в суспільстві та економіці;
  • професійних компентностей, що стимулюють прагнення до постійного самовдосконалення;
  • розвиненого критичного мислення, яке дозволяє з успіхом діяти в умовах невизначеності, поліваріантності рішень;
  • умінь і досвіду здійснювати вибір та реалізовувати право використання свого голосу в процесі прийняття управлінських рішень.

Необхідна умова досягнення вищезазнечених цілей - запровадження студентоорієнтованого підходу, як одного із ключових трендів розвитку Європейського освітнього простору.

Основою студентоорієнтованого підходу у коледжі є:

  • врахування потреб здобувачів освіти;
  • автономність особистості здобувача освіти, з одночасним відповідним супроводом і підтримкою з боку викладача;
  • гнучкі навчальні траєкторії;
  • систематичний моніторинг якості освітніх послуг.

Важливим механізмом впровадження у коледжі студентоорієнтованого навчання є збільшення можливостей для вибору освітніх програм та формування індивідуальних освітніх траєкторій, забезпечення адекватних і легкодоступних навчальних ресурсів і підтримки здобувачів освіти.


Індивідуальні освітні траєкторії


Індивідуальна освітня траєкторія здобувача освіти коледжу формується на основі трьох ключових чинників:

  • змістового (реалізовується через варіативні навчальні плани й освітні програми, що визначають індивідуальний освітній маршрут);
  • діяльнісного (реалізовується через сучасні методики навчання та викладання);
  • процесуального (визначає організаційний аспект, види спілкування).

До одного з найпрогресивніших положень нового Закону «Про освіту» відносять право здобувачів освіти на індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання.

У коледжі реалізовано систему підтримки рішень студентом щодо формування індивідуального навчального плану у частині вибіркових дисциплін. Для формування високопрофесійного фахівця, який є гармонійно інтегрованим до сучасного ринку праці й є мобільним у зміні не тільки місця роботи але й фахового напряму, коледж здійснює постійний аналіз ринку праці й враховує як регіональну, локальну складову вимог так й їх глобалізаційну тенденцію.

Навчальні дисципліни для вибору здобувача освіти – це дисципліни, які розробляються цикловими комісіями коледжу для більш повного задоволення освітніх і кваліфікаційних вимог особи для потреб суспільства, ефективнішого використання освітніх можливостей коледжу, врахування регіональних особливостей та ринку праці тощо.

У навчальному плані кожної освітньої програми зазначаються обсяги та семестр вивчення вибіркових дисциплін та Каталоги, з яких обираються навчальні дисципліни
Вибіркові навчальні дисципліни спрямовані на формування, поглиблення та вдосконалення загальних компетентностей стандартів фахової передвищої освіти (soft skills), а також на поглиблення і вдосконалення фахових компетентностей, визначених освітньою програмою.

Регулювання питань щодо вибору студентом дисциплін та формування індивідуального навчального плану здійснюється на основі Положення про порядок та умови обрання навчальних дисциплін за вибором.


Інформаційна система підтримки рішень здобувачів освіти щодо обрання вибіркових дисциплін

Етап 1 :

Ознайомлення з процедурою вибору вибіркових дисциплін

З 01 січня до 01 лютого викладачі циклової комісії та завідувачі відділень ознайомлюють здобувачів освіти з процедурою вибору вибіркових дисциплін та інформують про особливості формування груп на наступний навчальний рік.

Етап 2 :

Ознайомлення з рекомендованим переліком вибіркових дисциплін

З 01 лютого до 01 березня здобувачі освіти ознайомлюються з рекомендованим переліком відповідних курсів (презентацій, силабусів, тощо) вибіркових дисциплін розміщених на веб-сайті Коледжу та переліком педагогічних працівників, що їх викладають

Етап 3 :

Обрання дисциплін

До 1 березня здобувачі освіти через електронну систему Google Workspace отримують запрошення з нагадуванням про можливість формування індивідуальної освітньої траєкторії та необхідністю здійснити процедуру вибору дисциплін. До 1 квітня здобувач освіти самостійно обирає вибіркові дисципліни на наступний навчальний рік зі списку запропонованих у системі Google Workspace та на офіційному веб-сайті.

Етап 4 :

Документальне підтвердження вибору

Вибір дисциплін здобувачами освіти фіксується у письмовій заяві, яка пишеться на ім'я завідувача відділення до 1 травня за формою

Етап 5 :

Формування навчальних груп

До 15 травня завідувач відділення формує подання на ім'я директора про розподіл академічних груп за обраними дисциплінами. Директор Коледжу затверджує розподіл академічних груп відповідним наказом. На підставі наказу директора про розподіл академічних груп інформація про вибіркові дисципліни вноситься до індивідуального плану здобувача фахової передвищої освіти.

Етап 6 :

Друга хвиля обрання дисциплін

Якщо для вивчення окремої вибіркової дисципліни не сформувалась мінімальна кількість студентів, завідувач відділення доводить до відома студентів певний блок дисциплін, які вивчатися не будуть.

Після цього студент протягом тижня повинен обрати інший блок дисциплін, з яких сформувалась (чи сформується) кількісно достатня група студентів.

Етап 7 :

Окремі випадки

Здобувач освіти, який з поважної причини (хвороба, академічна мобільність тощо), не записався на вибіркові дисципліни, має право зробити такий запис протягом першого робочого тижня після того, як він з'явився на навчання.

Якщо здобувач не визначився з власною освітньою траєкторією та переліком вибіркових дисциплін і не подав заповнену заяву у визначені терміни, завідувач відділення здійснює запис такого здобувача освіти до певної академічної групи за цією ОПП самостійно, на вивчення тих дисциплін (блоків), які вважаються необхідними для оптимізації кількісного складу академічних груп, з ознайомленням його з відповідним розпорядженням під підпис.


Вибіркові дисципліни


Протоколи щодо вибіркових дисциплін

Каталоги вибіркових дисциплін

Спеціальність 051 «Економіка»


Спеціальність 071 «Облік і оподаткування»


Спеціальність 072 «Фінанси, банківська справа та страхування»


Спеціальність 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність»


Спеціальність 123 «Комп’ютерна інженерія»


Спеціальність 102 «Агрономія»


Спеціальність 101 «Екологія»


: