ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ
Інклюзивне навчання — система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Інклюзивне навчання ґрунтується на таких принципах:
- кожна дитина має право на освіту;
- кожна дитина має унікальні особливості, інтереси, здібності та навчальні потреби;
- освітні програми мають брати до уваги широке різноманіття характеристик і потреб дітей;
- діти з особливими освітніми потребами повинні мати доступ до навчання у звичайних освітніх установах;
- заклади освіти зобов'язані створити умови навчання, що забезпечують потреби дитини;
- звичайні заклади освіти є найбільш ефективним методом навчання з точки зору забезпечення потреб дитини, протидії дискримінації та розподілу державних коштів.
Особа з особливими освітніми потребами – особа, яка потребує додаткової постійної чи тимчасової підтримки в освітньому процесі з метою забезпечення її права на освіту.
Діти з особливими освітніми потребами мають право на:
- дистанційну та індивідуальну форми навчання;
- психолого-педагогічну та корекційно-розвиткову допомогу;
- «підлаштовані» для їхніх потреби приміщення закладів освіти;
- корекційних педагогів, психологів;
- адаптовані методи та форми навчання, ресурси спеціальної освіти, партнерство з громадою.
Інклюзивне освітнє середовище коледжу – це простір, у якому забезпечується сукупність умов, способів і засобів реалізації освітнього процесу для спільного навчання, виховання та розвитку здобувачів з урахуванням їхніх потреб та можливостей, у якому вони можуть вільно пересуватися, навчатися, розвиватися й спілкуватися.
ВСП Заліщицький ФК імені Є.Храпливого НУБіП України надає освітні послуги здобувачам фахової передвищої освіти з особливими освітніми потребами на рівній основі з іншими здобувачами освіти.
У коледжі створюються достатні умови щодо реалізації права на освіту осіб з особливими освітніми потребами шляхом забезпечення розумного пристосування та універсального дизайну.
З метою реалізації рівних можливостей доступу до навчання та інфраструктури Коледжу осіб з особливими освітніми потребами в освітній процес впроваджуються спеціальні педагогічні технології та методи, система високоякісного супроводу навчання, підтримки та допомоги.
Здобувачі освіти з особливими освітніми потребами мають право та можливість отримати дистанційний доступ до всіх навчальних матеріалів за освітніми компонентами ОПП у зручний спосіб, а також здійснити контроль отриманих результатів навчання в дистанційному режимі, можуть навчатися за індивідуальним графіком навчання.
Супровід здобувачів освіти з особливими освітніми потребами в Коледжі передбачає, зокрема:
– навчально-організаційний супровід — допомогу учасникам освітнього процесу в організації освітнього процесу, організацію індивідуальних консультацій тощо.
– психолого-педагогічний супровід, який включає надання психологічної та педагогічної допомоги здобувачам освіти з особливими освітніми потребами під час освітнього процесу.
Повноцінне навчання передбачає участь у культурних, спортивних, наукових заходах. Здобувачі освіти з особливими освітніми потребами нарівні з іншими здобувачами освіти беруть участь у концертах і виступах, круглих столах і конференціях, конкурсах, виставках тощо.
Для забезпечення гідної взаємодії з особами з особливими освітніми потребами викладачі з повагою ставляться до таких осіб, вживають заходів для дотримання і захисту їх прав; не допускають висловлювань чи дій, які порушують чи принижують їхню гідність.
Коледж забезпечує доступність до будівлі Коледжу (шляхи руху, зона паркування транспорту); безбар'єрний простір; безперешкодний рух у навчальних приміщеннях, доступність до дверних і відкритих прорізів; організацію освітнього процесу, за можливості, на першому поверсі навчального корпусу.
Таким чином, інклюзивне навчання в Коледжі відбувається із застосуванням індивідуального підходу, врахуванням особливостей нозології та через організацію з використанням сучасних технологій, тому числі й дистанційного навчання.
Умови доступності коледжу для навчання осіб з особливими освітніми потребами