Школа професійного розвитку молодого викладача
Школа професійного розвитку молодого викладача – одна з форм колективної, групової та індивідуальної роботи з педагогічними працівниками.
Мета роботи: надання молодим викладачам-педагогам дієвої методичної допомоги в розв'язанні першочергових практичних проблем, адаптаційна допомога, індивідуально-психологічний супровід і підтримка молодої людини на початку її професійної діяльності; розвиток умінь і навичок планувати заняття, будувати структурно відповідно до типу заняття і мети, оптимально обирати прийоми та методи роботи із здобувачами освіти; розвиток лідерських здібностей; виховання в молодих спеціалістів почуття відповідальності за обраний шлях.
Ключове завдання школи професійного розвитку молодого викладача полягає у наданні методичної допомоги для професійного становлення, забезпечення умов професійного зростання, удосконалення майстерності, оволодіння практичними навичками, методиками та технологіями.
Школа професійної адаптації молодого та малодосвідченого педагога взаємодіє з відповідними структурами як закладу освіти, так і за його межами.
Основні види діяльності:
- формування індивідуального професійного стилю педагога через упровадження прогресивних освітніх технологій;
- надання допомоги молодим викладачам в оволодінні педагогічною майстерністю через вивчення досвіду роботи кращих педагогів закладу освіти;
- проведення досвідченими педагогами майстер-класів і навчально- методичних занять для молодих спеціалістів;
- залучення молодих викладачів-педагогів до підготовки й організації педрад, семінарів і конференцій із проблем освіти;
- відстеження результатів роботи молодого спеціаліста;
- організація роботи з розробки молодими фахівцями електронних навчальних матеріалів і методик їх використання в освітньому процесі;
- видання методичної літератури з питань освіти.
До складу Школи молодого викладача входять молоді спеціалісти, їхні наставники й педагоги, які готові передавати накопичений досвід, методисти, викладачі-методисти.
Школа професійного розвитку молодого викладача у ВСП Заліщицький ФК імені Є.Храпливого НУБіП України функціонує з дня його заснування. Робота проводиться за трьома основними напрямами:
- Індивідуальна робота (анкетування, наставництво, консультування, відвідування заходів, самоосвіта, індивідуальна методична робота, виступи на засіданнях, участь у фахових конкурсах тощо). Результатом такої роботи є звіти викладачів які атестуються на присвоєння другої кваліфікаційної категорії, друковані видання, індивідуальне планування, розміщення матеріалів на платформі Google Workspace, сайту коледжу та інших ресурсах.
- Дистанційна робота, яка здійснюється через платформу Google Workspace та сайт коледжу. Ці інтернет-платформи містять всі необхідні матеріали на допомогу молодим викладачам рекомендації щодо написання навчальних та робочих програм, методичні рекомендації щодо підготовки та проведення навчальних занять, поради молодим викладачам, зразки документації та багато іншого.
- Колективна робота – це, насамперед, традиційні засідання школи професійного розвитку молодого викладача, семінари-практикуми, конференції, звіти, коворкінги, лекторії, професійні конкурси тощо. Результатом такої роботи є проведені відкриті заняття, методичні доповіді на засіданнях, підготовка та проведення науково-методичних семінарів або інших заходів.
Інститут наставництва
Наставництво – необхідна складова програми професійної адаптації молодих фахівців у ВСП Заліщицький ФК імені Є.Храпливого НУБіП України для прискорення залучення їх до фахової діяльності з урахуванням індивідуальних здібностей.
Наставництво – різновид індивідуальної роботи з молодими викладачами, які не мають трудового стажу педагогічної діяльності в освітніх установах або мають трудовий стаж не більше 3-х років.
Молодий спеціаліст – викладач-початківець, який володіє знаннями дисципліни (предмета) та методики викладання, з основ педагогіки, виявляє бажання й схильність до подальшого вдосконалення власних навичок і вмінь. Він підвищує свою кваліфікацію під безпосереднім керівництвом наставника за узгодженим планом професійного становлення.
Наставник – досвідчений викладач, що володіє високими професійними і моральними якостями, знаннями в галузі методики викладання дисципліни (предмета) й виховання молоді.
Наставництво передбачає систематичну індивідуальну роботу досвідченого викладача з розвитку в молодого фахівця необхідних навичок і вмінь ведення педагогічної діяльності. Воно покликане найбільш глибоко і всебічно розвивати наявні у молодого спеціаліста знання в області предметної спеціалізації та методики викладання.
Метою наставництва є надання допомоги молодим викладачам у їх професійному становленні:
- швидка й ефективна адаптація викладачів-початківців до особливостей освітньої діяльності та методичної роботи в Коледжі;
- надання практичної допомоги у проведенні навчальних занять, виховних заходів;
- виховання бажання постійного педагогічного пошуку.
Основними завданнями наставництва є:
- прищеплення молодим фахівцям інтересу до педагогічної діяльності й утвердження викладача в Коледжі;
- прискорення процесу професійного становлення викладача, розвиток здатності самостійно та якісно виконувати покладені на нього обов'язки;
- надання допомоги викладачам-початківцям і класним керівникам в оволодінні новими технологіями навчання та виховання, у науковій організації педагогічної роботи;
- формування педагогічного такту та педагогічної майстерності;
- адаптація до корпоративної культури, засвоєння кращих традицій колективу Коледжу та правил поведінки в закладі освіти, свідомого і творчого ставлення до виконання обов'язків викладача.