Нормативна база

Агрохімічний гурток

Агрохімічний гурток


Важливим засобом підвищення якості підготовки фахівця-агронома є дослідницька і пошукова робота студентів . Гурткова робота є однією із форм роботи студентів, яка забезпечує набуття здобувачами освіти навиків наукових досліджень у відповідності до обраної спеціальності.
Учасники агрохімічного гуртка - студенти, які вивчають чи вивчали дисципліни «Агрохімія», «Технологія і система застосування добрив» та спеціальні агрономічні дисципліни.
У ВСП «Заліщицький фаховий коледж імені Є. Храпливого НУБіП України»
агрохімічний гурток функціонує при лабораторії загальної хімії і агрохімії.
Керівником гуртка є викладач агрохімії Гагалюк В.В. Участь в роботі гуртка приймають викладач ґрунтознавства і землеробства Башта І,С., викладач рослинництва Коропецький П.М., інші викладачі спеціальних дисциплін.

Основними завданнями роботи гуртка є:

  • сприяння в підвищенні рівня підготовки студентів та формування у них інтересу й потреби до наукової творчості;
  • допомога в набутті здобувачами освіти програмних загальних і спеціальних компетентностей, розвиток творчого мислення, наукової самостійності, підвищення, внутрішньої організованості, свідомого відношення до навчання;
  • поглиблення й закріплення отриманих у процесі навчання знань.

Учасники гуртка мають можливість ознайомлення з новинами агрохімії, новітніми технологіями застосування добрив при вирощуванні сільськогосподарських культур та вирішенні екологічних проблем, повʼязаних із використанням засобів хімізації виробництв.



Основними напрямками роботи гуртка є:

  • контроль за екологічним станом ґрунтів навчально-виробничої частини коледжу (забезпеченість елементами живлення, кислотність, ерозія ґрунтів, джерела забруднення);
  • розробка рекомендацій щодо удобрення сільськогосподарських культур на полях та дослідних ділянках коледжу.
  • залучення гуртківців до практичних робіт по агрохімічному обстеженню грунтів, стану посівів с-г культур.
  • участь в науково – практичних конференціях, днях поля в господарствах району, області.

Учасниками агрохімічного гуртка є студенти 2-го, 3-го і 4-го курсів спеціальності «Агрономія».

Ядром гуртка є студенти 22 групи, які в цьому навчальному році вивчають дисципліну «Агрохімія».

Активними гуртківцями є студенти 32 – ї групи – Ігор Стецюк, Михайло Фандзига, Микола Кикоть, Олександр Демчук.

На організаційному засіданні гуртка у вересні обрано старосту гуртка – студента 22-С групи Миську Любомира, а заступником – студента 22 групи Яремчука Валентина.
Гуртківці агрохімічного гуртка є активними учасниками студентських конкурсів, олімпіад, виховних заходів в коледжі, тижнів агрономічних дисциплін, науково-дослідницьких конференцій за результатами пошукової та дослідницької роботи, зустрічей з працівниками передових сільськогосподарських підприємств, науковцями, провадять профорієнтаційну роботу по залученню вступників до коледжу на спеціальність «Агрономія».


Гагалюк В.В., керівник гуртка

Робототехніка

СТУДЕНТСЬКИЙ НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ ГУРТОК

«РОБОТОТЕХНІКА»


Керівник гуртка: Пронь Михайло Богданович, спеціаліст ІІ категорії, завідувач лабораторії «Схемотехніка та робототехніка» Заліщицького ФК імені Є. Храпливого НУБіП України.

Староста гуртка: Людкевич Надія Русланівна, студентка 31 групи, спеціальності «Комп'ютерна інженерія».


Сучасний світ стрімко змінюється під впливом науково-технічного прогресу. Автоматизація, цифрові технології, інтелектуальні машини та системи стали невід'ємною частиною нашого життя. У цьому контексті робототехніка займає провідне місце як одна з найперспективніших і динамічно розвиваючих галузей. Вона поєднує знання з електроніки, схемотехніки,мікропроцесорних систем, інформатики, штучного інтелекту та управління, і саме тому є надзвичайно актуальною для підготовки майбутніх фахівців різних спеціальностей.

Робототехніка не лише відкриває перед студентами широкі можливості для розвитку кар'єри у високотехнологічних сферах, а й формує вміння працювати в команді, критично мислити, аналізувати та вирішувати реальні технічні задачі. Саме тому розвиток гуртка робототехніки в коледжі, є важливим кроком у формуванні технічно грамотного та конкурентоспроможного покоління.

Учасники гуртка мають змогу розробляти власні проєкти, працювати з різними технологіями, брати участь у змаганнях і конкурсах, здобуваючи призові місця та неоціненний досвід, який стане основою їхнього подальшого успіху.

Гурток «Робототехніка» створено з метою залучення студентів до поглибленого вивчення комп'ютерно-інженерних наук, розвитку креативного мислення. Заняття проводяться на базі спеціалізованої лабораторії з використанням сучасного обладнання: мікроконтролерів Arduino, Raspberry Pi, робототехнічних платформ, сенсорів, 3D-принтерів та програмного забезпечення для моделювання.

Учасниками гуртка є студенти коледжу різних спеціальностей, які мають інтерес до техніки, програмування та інновацій.

Метою гуртка є оволодіння студентами практичними навичками створення, програмування та обслуговування робототехнічних систем. Гурток спрямований на розвиток інженерного мислення, засвоєння базових знань у галузях електроніки, автоматизації та інформаційних технологій.

Також гурток має на меті:

  • сформувати у студентів навички роботи з сучасними мікроконтролерами та сенсорами;

  • навчити основам моделювання та 3D-дизайну;

  • стимулювати творчу активність, інтерес до науково-дослідницької діяльності та новітніх технологій;

  • розвивати вміння працювати в команді над проєктами, брати участь у технічних конкурсах та хакатонах;

  • створити умови для раннього професійного самовизначення та підготовки до майбутньої кар'єри у сфері інженерії, ІТ чи автоматизації.



Загальні відомості про гурток

Гурток «Робототехніка» створено у 2024 році з метою залучення студентів до практичної діяльності у сфері сучасних технологій та інженерії.

Склад гуртка: студенти І–ІV курсів спеціальності 123 «Комп'ютерна інженерія», а також студенти інших спеціальностей, які цікавляться інженерними технологіями. До роботи гуртка долучаються викладачі циклової комісії комп'ютерно-інженерних дисциплін.

На засідання гуртка запрошуються фахівці-практики, представники ІТ-компаній, викладачі інших навчальних закладів та випускники коледжу, які мають досвід у науково-технічній сфері.

Засідання гуртка проводяться 4 рази на місяць, протягом року в спеціалізованій лабораторії робототехніки.

Матеріально-технічна база гуртка включає мікроконтролери (Arduino), набори деталей для роботів, датчики, 3D-принтер, паяльне обладнання, комп'ютери з необхідним програмним забезпеченням.

Формування гуртка стало важливим кроком у напрямку модернізації освітнього процесу, впровадження STEM-освіти та створення інноваційного середовища в коледжі.


Науковий напрям та тематика роботи гуртка

Гурток «Робототехніка» працює у напрямі програмування, електроніки та автоматизації. Тематика охоплює створення роботів, роботу з мікроконтролерами, сенсорами, 3D-моделювання та участь у технічних конкурсах.


Основні завдання гуртка «Робототехніка»:

  • Поглиблення базових знань з електроніки, схемотехніки та автоматизації.

  • Розвиток у студентів практичних навичок у галузі робототехніки, інженерного мислення та творчого підходу до вирішення технічних задач.

  • Ознайомлення з цифровими технологіями, сенсорами, мікроконтролерами, сервоприводами, контролерами для створення робототехнічних систем.Формування навичок роботи з мікроконтролерами (Arduino, ESP32, Raspberry Pi).
    • Підготовка до представлення результатів дослідницької діяльності в конкурсах, фестивалях, виставках, змаганнях з робототехніки.
    • Розвиток креативності та нестандартного мислення через розв'язання практичних завдань.
    • Ознайомлення з основами штучного інтелекту, машинного навчання та їх застосуванням у робототехніці.
    • Розвиток проєктного мислення: планування, поетапне виконання, презентація результатів.
    • Формування лідерських якостей і навичок командної співпраці.
    • Мотивація до самостійного навчання та технічної самоосвіти.
    • Набуття досвіду ведення технічної документації, креслень, звітів з реалізованих проєктів.
    • Ознайомлення з актуальними інженерними професіями та освітніми можливостями у сфері робототехніки.
    • Співпраця з іншими гуртками, навчальними закладами та університетами.
  • Сприяння формуванню ключових компетентностей особистості і фахівця, зокрема:

    • Технічної компетентності – вміння застосовувати знання з електроніки, програмування, механіки.

    • Критичного та логічного мислення – здатності аналізувати проблеми та знаходити ефективні рішення.

    • Інноваційного мислення – здатності створювати нові ідеї, проєкти та технології.

    • Комунікативних навичок – вміння чітко висловлювати думки, презентувати результати проектів.

    • Соціальних навичок – ефективна робота в команді, взаємодія з іншими учасниками.

    • Самоосвіти та саморозвитку – прагнення до самостійного набуття знань і вдосконалення.

    • Інформаційно-цифрової грамотності – здатності використовувати сучасні ІТ-інструменти для навчання і технічної діяльності.

    • Проєктної компетентності – вміння планувати, реалізовувати і оцінювати власні технічні проекти.


Основні види діяльності студентів на гурткових заняттях:

  • Розробка схем електронних пристроїв і збирання прототипів.

  • Вивчення основ програмування в середовищах Arduino IDE, Python, Scratch тощо.

  • Побудова та програмування автономних роботів і керованих платформ.

  • Вивчення принципів бездротового зв'язку: Bluetooth, Wi-Fi.

  • Вивчення принципів роботи з датчиками руху, температури, вологості, світла тощо.

  • Знайомство з конструкцією та принципами роботи дронів DJI Mavic AIR

    Практичне освоєння 3D-моделювання.

  • Використання 3D-друку для виготовлення елементів конструкцій.

  • Створення систем на основі IoT (розумний дім, моніторинг довкілля, автоматизація).

  • Участь у конкурсах, фестивалях, виставках, змаганнях з робототехніки.

  • Організація міжгурткових або внутрішніх змагань з робототехніки (лінійні гонки, слідкування за лінією, лабіринти тощо).

  • Проведення навчальних майстер-класів, тренінгів, відкритих занять.

Окрім основних видів діяльності, студенти урізноманітнюють свою роботу працюючи із графічним та відеопрезентування своїх розробок в мережі TikTok, Instagram. You Tube. Також додатково поєднюють знання програмування роботизованих систем із створення програмних кодів для децентралізованих баз даних «Blockchain core», створення швидкодієвих, малозатратних SPA та SSR веб-додатків за допомогою React, Next.js, Vue.js (США).


Підсумок роботи гуртка «Робототехніка»:

  • Проведено 36 занять, засідання та заходи згідно плану роботи гуртка та коледжу.

    • Гуртківці взяли участь різних у семінарах і тренінгах з робототехніки та STEM напрямків.

    • Взяли участь і представили свої доповіді та розробки у науково-практичних конференціях і виставках технічної творчості.

      Гуртківців взяли участь в олімпіадах та конкурсах з робототехніки, інженерії й програмування.

    • Члени гуртка презентували та захистили власні проєкти на коледжівському, регіональному та всеукраїнському рівнях.

    • Взяли участь у засіданнях, семінарах, конференціях, конкурсах Малої Академії Наук України.

  • Представлено повнофункціональні роботизовано системи, а саме «ELEGOO ROBOT CAR KIT V4», «FREENOVE TANK ROBOT KIT RASPBERRY PI 5» та «MECANUM 4WD ROBOT CAR» (робот-розвідник, лінійний трекер, робот з маніпулятором) на основі Arduino та Raspberry Pi та протестовано на робочих тренувальних трасах.

  • Створені 3D-турнікети.

  • Проведено практичні польоти з дронами DJI Mavic AIR.

  • Змодельовано сценарії 3D карт для автоматизованого обприскування плодових дерев на колекційно-дослідному полі ВСП Заліщицький ФК імені Є. Храпливого НУБіП України за допомого ПЗ DroneDeploy.

  • Спроєктовано моделі корпусів для роботів із подальшим 3D-друком та збирання на основі Lego.

  • Учасниками гуртка проведена робота над удосконаленням дипломних проектів «Інженерне проєктування та реалізація FPV дрона» та «Розумний кошик».

  • Гуртківці беруть участь у роботі над проєктом розумної лабораторії «Робототехніки».

  • Розроблено та представлено на різних конференціях проєкт «Safe on arduino Uno using LCD1602, 3x4 keyboard and servo».

  • Гуртківці взяли участь в обласному семінар-практикумі МАН «Робототехніка: конструювання, програмування, складання» м. Тернопіль

  • Представники гуртка взяли участь у проведенні майстер-класів «Робототехніка для всіх» у Дні відкритих дверей коледжу.

  • Гуртківці взяли участь в постійно діючому семінар-практикумі МАН з напрямку інженерії та матеріалознавства «Робототехніка: конструювання, програмування, складання» м. Бережани.

  • Учасники гуртка відвідали День відкритих дверей НУБіП України 2025, зокрема факультету інформаційних технологій та ознайомилися з освітніми можливостями нашого університету.

  • Організовано демонстрацію результатів роботи на підсумковій презентації діяльності наукових гуртків.

Робота гуртка «Робототехніка» сприяє розвитку ключових технічних навичок, зацікавленості студентів у STEM-напрямах, створенням підґрунтя для подальшої профорієнтації в галузях інженерії, програмування, ІТ та інноваційної техніки. Гурток став осередком технічної творчості, де учасники можуть експериментувати, досліджувати та реалізовувати власні ідеї.


Досягнення гуртківців:

  • Перемога у ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу Малої Академії Наук проєктів учасників відділення «Інформаційні технології», 2024 р.

  • Диплом лауреата стипендії президента України - Петрас Анатолій, 2024 р.

  • Участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу молодіжних науково-технічних проєктів «InventorUA», 2023-2024рр.

  • Диплом Департаменту освіти і науки Тернопільської обласної військової адміністрації І ступеня за зайняте І місце обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів МАН України, 2024 р.

  • ІІІ місце у відкритих обласних змаганнях «Автоперегони» юних пілотів наземних дронів приурочених Дню Героїв Крут, 2025.

  • І місце ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів МАН України, 2024р.

  • Сертифікати учасників у змаганнях з робототехніки на базі LEGO education spike Prime, Scratch, 2025.

  • ІІ місце ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів МАН України, 2025 р.



Студентський гурток «Влучний стрілець»

Студентський гурток

«Влучний стрілець»


Керівник гуртка: Фрасуняк Володимир Іванович, викладач вищої категорії

Cтароста гуртка: Музичка Денис, студент 21 групи

При кабінеті Захисту України у Відокремленому структурному підрозділі «Заліщицький фаховий коледж імені Є. Храпливого Національного університету біоресурсів і природокористування України» функціонує студентський гурток «Влучний стрілець»

Метою гуртка «Влучний стрілець» є:

  • ознайомлення студентів з основами нормативно-правового забезпечення захисту України, цивільного захисту та охорони здоров'я;
  • набуття знань про функції Збройних Сил України, їхні характерні особливості, засвоєння основ захисту України, цивільного захисту, медичної підготовки, здійснення психологічної підготовки до захисту України;
  • формування та вдосконалення життєво-необхідних компетенцій учнів щодо захисту України і військово-патріотичного виховання;
  • підготовка студентів до захисту Вітчизни, професійної орієнтації молоді;
  • систематизація знань про способи і засоби індивідуального та колективного захисту населення від наслідків надзвичайних ситуацій техногенного, природного і соціально-політичного походження, під час проведення рятувальних та невідкладних робіт при біологічному, хімічному та радіаційному забрудненні;


Основними завданнями гурткової роботи є:

  • забезпечення активної участі молоді в оборонно-масовій роботі, виховання студентів у дусі патріотизму та готовності до захисту своєї країни, до служби у Збройних Силах України;
  • продовження широкої пропаганди героїчних традицій українського народу та Збройних Сил України, роз'яснення цілей, задач, ідей щодо необхідності укріплення обороноздатності держави і могутності Збройних Сил України;
  • ознайомлення молоді із сучасним станом Збройних Сил, із сучасним озброєнням, їх призначенням та будовою;
  • навчання молоді основам і правилам стрільби (з пневматичної зброї), а також виконання студентами навчальних нормативів;
  • розвиток практичних навичок і вмінь у військовій справі, дисциплінованість студентів, вимогливість до себе, фізичного загартування, прищеплення любові до фізичної культури і спорту.

Необхідною успішної виховної роботи є гарна організація навчальних занять, а також висока вимогливість викладача до виконання завдань студентами.

Основні форми роботи:

  • Добровільний вступ до гуртка та активна участь у справах гуртка;
  • Спортивні змагання;
  • Походи до місць Бойові Слави;
  • Зустрічі з ветеранами війни та волонтерами;
  • Навчальна стрільба у тиру;
  • Не повне і повне розбирання автомата;
  • Участь у студентських олімпіадах і конференціях;
  • Підготовка статей та наукових доповідей.

Гурток - це ефективний засіб військово-патріотичного виховання та забезпечення знань із військової справи у молоді.

Очікуваний результат:

  • зростання патріотичного виховання у студентів та готовності до захисту своєї країни;
  • ознайомлення з основними видами стрілецької зброї;
  • вивчення способів стрільби з пневматичної зброї;
  • ознайомлення із правилами поводження із зброєю та вибухо-небезпечними предметами

Оцінка результативності:

У якості форм підведення підсумків організовуються табірні збори з прикладних видів спорту та стрільба з автомату, пошуково-дослідницька робота про історію створення та розвиток стрілецької зброї, проведення спортивних змагань та вишкіл студентів воїнами ЗСУ.


Керівник гуртка "Влучний стрілець"
В.І. Фрасуняк, викладач предмета «Захист України»