Social-menu

Засідання педагогічної ради 02.2025

Засідання педагогічної ради

Проведено чергове засідання педагогічної ради коледжу. Обговорені наступні питання порядку денного:

  1. Про роботу викладачів циклової комісії природничо-математичних дисциплін у формуванні математичної та інформаційно-цифрової компетентностей в процесі викладання дисциплін циклу;
  2. Про профорієнтаційну роботу міжкафедральної навчальної лабораторії серед випускників;
  3. Про стан викладання загальноосвітніх дисциплін в коледжі та підготовку студентів ІІ-х курсів до складання НМТ у 2025 році;
  4. Про стан забезпечення навчально-методичним забезпеченням освітніх компонентів освітньо-професійної програми «Екологія» (відповідно до Постанови КМУ від 30.12.2015 р. № 1187);
  5. Завдання і перспективи удосконалення безпечного освітнього середовища для життя та здоров'я учасників освіітнього процесу;
  6. Різне.

Валентина Перит, голова циклової комісії природничо-математичних дисциплін інформувала учасників засідання педагогічної ради з першого питання порядку денного.У своєму виступі Валентина Володимирівна відзначила, що викладачі циклової комісії намагаються відходити від авторитарно-репродуктивного навчання, моделюючи таку систему, яка б формувала у студентів ініціативність, інноваційність, мобільність, гнучкість, динамізм, конструктивність, комунікативність тощо. З метою розв'язання цих завдань викладачі впроваджують активні та інтерактивні методи, новітні технології навчання, які базуються на компетентнісному підході. Кожен викладач вважає, що доцільно використовувати таку організацію навчальної діяльності, внаслідок якої здійснюється взаємодія викладача та студента, збігається їхня мета. У виступі було підкреслено те, що вивчення дисциплін природничо-математичного циклу в коледжі має велике значення не лише для наукового пізнання світу, але й в першу чергу для розвитку творчих здібностей студентів, вміння мислити, використовувати свої знання на практиці.

Було проаналізовано різні форми, методи і прийоми, які використовуються викладачами для формування медіаграмотності, сильні і слабкі сторони цього процесу.

Були проаналізовані найважливіші компетентності, які формуються викладачами циклової комісії.

Борис Павлюк, директор коледжу, відзначив велику роботу викладачів циклу. Зокрема, про це свідчать непогані результати студентів, які беруть участь в конкурсах, олімпіадах. І в цьому є заслуга викладачів. Борис Степанович закликав працювати, мотивуючи студентів на вивчення цих дисциплін.

Наталія Хомів, завідувачка міжкафедральної начальної лабораторії НУБіП України на базі Заліщицького фахового коледжу, інформувала учасників засідання педагогічної ради про профорієнтаційну роботу серед випускників коледжу. Було відзначено, що мотивація випускника коледжу до власного подальшого становлення, вибору освітнього закладу щодо ступеневої освіти, його професійна орієнтація і життєві плани в багатьох випадках залежать від інформації, яку він отримає на найбільш важливому етапі складного та суперечливого процесу професійного самовизначення. Детально у виступі було проаналізовано етап ранньої локальної профорієнтації щодо вступу в НУБіП України з абітурієнтами коледжу. Підкреслено важливість ранньої глобальної профорієнтації, яка проводиться зі студентами на протязі всіх років навчання в коледжі, наведено приклади основних заходів, які проводяться з цією метою. Відзначено також важливість роботи з батьками студентів. Проаналізовано у виступі було основні форми повномасштабної профорієнтаційної роботи з випускниками коледжу.

Борис Павлюк акцентував на необхідність активізації роботи кураторів випускних груп на спрямування студентів на навчання у міжкафедральній навчальній лабораторії НУБіП України на базі Заліщицького фахового коледжу. Борис Степанович закликав ширше пропагувати можливості навчання в цій лабораторії та отримання дипломів НУБіП України.

Ірина Сагайдак, голова циклової комісії гуманітарних та соціально-економічних дисциплін та Валентина Перит, голова циклової комісії природничо-математичних дисциплін доповідали учасникам засідання педагогічної ради про стан викладання загальноосвітніх дисциплін в коледжі та підготовку студентів ІІ-х курсів до складання НМТ у 2025 році. У виступах було відзначено, що підготовкаа до складання НМТ є важливою складовою навчального процесу здобувачів освіти. Проаналізовано весь арсенал заходів, які спрямовані на забезпечення підготовки успішного складання студентами НМТ. Мова йшла про забезпеченість літературою, придбано посібники з підготовки до НМТ. Викладачами проводяться консультації з відповідних предметів. Активно використовуються різноманітні освітні платформи, тематичні оцінювання, контрольні роботи часто проводяться на платформах «На урок», «Всеосвіта» із використанням тестів, наближених до НМТ.

Галина Фреяк, голова робочої групи ОПП «Екологія», інформувала про стан навчально-методичного забезпечення освітніх компонентів освітньо-професійної програми (відповідно до Постанови КМУ від 30.12.2015 р. № 1187). Галина Борисівна відзначила, що підготовка майбутніх фахівців спеціальності 101 «Екологія» здійснюється за освітньо-професійною програмою «Екологія» відповідно до вимог законодавства у тісній співпраці із роботодавцями екологічних та природоохоронних організацій. Навчання студентів забезпечене достатньою кількістю новітніх підручників, навчально-методичних посібників, інтерактивних матеріалів, базами виробничої практики. Для реалізації навчального плану студенти та викладачі забезпечені технічною та лабораторною базою, яка дає можливість реалізувати інструментальні методи дослідження якості довкілля. Було проаналізовано склад та стан освітнього компоненту освітньо-професійної програми.

Ольга Галайдіда поцікавилася станом навчально-методичних комплексів, а Борис Павлюк наявністю навчальної літератури та тематичних періодичних видань для підготовки фахівців з екології, на що було дано відповіді. Мова також йшла про організацію роботи лабораторії дослідження якості довкілля.

Ольга Юрійчук, заступниця директора з виховної роботи, інформувала учасників засідання педагогічної ради про завдання і перспективи удосконалення безпечного освітнього середовища для життя та здоров'я учасників освітнього процесу. В ході виступу були узагальнені результати опитування з приводу проявів фактів боулінгу. Йшлося про рівень захищеності учасників освітнього простору в коледжі від насильства у всіх його видах, формах. Оцінювався рівень агресивності, конфліктності, ворожості, маніпулятивності у відносинах між студентами, а такожє рівень доброзичливості, схвалення та толерантності у відносинах між викладачами та студентами, між студентами. Проводилось опитування про поінформованість про алгоритм дій під час сигналу «повітряної тривоги», правил поводження з вибухонебезпечними предметами, правилами надання домедичної допомоги. Оцінювався рівень знань про вимоги охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки та правил поведінки в надзвичайних ситуаціях. Зроблено висновок про достатній рівень поінформованості студентів, що свідчить про відповідну проведену роботу в даному питанні.

Михайло Сапіжак, заступник директора з адміністративно-господарської роботи, виступив співдоповідачем з даного питання. У його виступі було відзначено, що на виконання чинного законодавства та з метою забезпечення безпеки життєдіяльності в закладі освіти розроблено та впроваджено ряд заходів, спрямованих на створення безпечного освітнього середовища, було їх проаналізовано. Йшлося про створення комісії з питань надзвичайних ситуацій, проходження функціонального навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту, а також про функціонування ПРУ в навчальному корпусі та гуртожитку, які відповідно укомплектовані необхідною кількістю засобів пожежогасіння, питною водою та аптечками для надання першої медичної допомоги. У відповідності до ліцензійних вимог та критеріїв самоаналізу ОПП, у навчальному закладі розроблено план заходів щодо забезпечення доступності будівель, приміщень і прибудинкової території Заліщицького фахового коледжу для осіб з особливими освітніми потребами та інших мало мобільних груп населення. План було представлено для затвердження педрадою з метою подальшого використання у роботі.

Людмила Атаманчук, завідувачка навчально-методичним кабінетом коледжу інформувала про участь викладачів коледжу у вебінарах, які проводились за межами навчального закладу, запропонувала затвердити сертифікати, отримані ними.

З обговорюваних питань учасниками засідання педагогічної ради були прийняті відповідні рішення.

Юрій ВІЙТИК

: