Social-menu

Як ми "читали" землю: побудова топографічного профілю на практиці

Як ми "читали" землю: побудова топографічного профілю на практиці

Другий рік навчання у ВСП «Заліщицький фаховий коледж ім.Є.Храпливого НУБіП України» став для нас, студентів спеціальності 101 "Екологія", більш складним, але надзвичайно захоплюючим та надихаючим, оскільки ми вже маємо базові знання та розуміння своєї майбутньої професії.  В цьому нам дуже допомагають практичні заняття.

Так нещодавно викладач Лопушинська О. П. провела практичне заняття з дисципліни «Топографія з основами картографії» на тему: «Побудова профілю місцевості за заданим напрямком», під час якого ми зрозуміли, що це наука не лише про карти та лінії. Це - про розуміння простору, де кожен метр має значення.

Нашим завданням було простим на перший погляд: взяти карту і побудувати профіль — тобто графік, що показує зміну висоти місцевості по прямій лінії. Але вже на першому етапі стало зрозуміло: без уважності й точності не обійтись.

Ми обрали напрямок — з південного заходу на північний схід, через ділянку, яка включала пагорби, рівнини й навіть невелику балку. Озброївшись лінійкою, транспортиром і олівцем, ми почали зчитувати висоти — точка за точкою, згідно з горизонталями на карті. Кожна горизонталь — це не просто лінія. Вона несе інформацію про висоту, і якщо не врахувати інтервал або не дотриматися масштабу — профіль вийде спотвореним. Ми вибрали масштаб. Почали будувати профіль.

Коли з'явився профіль, ми побачили, як змінюється рельєф — де спуск, де підйом, який ухил. А потім — почали аналіз: чи можлива забудова на такому схилі? Чи може там утворюватися зсув? А чи зручно там прокласти стежку?

Це був не просто малюнок. Це був діалог із землею.

Для еколога профіль — це один із способів зрозуміти, як функціонує природа. Де затримується вода? Де можуть відбуватись зсуви? Яка ділянка вразлива до ерозії? Топографія з основами картографії дає відповіді, якщо вміти запитувати правильно.

Після подібних занять вкотре переконуємося: навчання у коледжі – це важливий крок у житті, що дозволяє здобути нові знання, навички та досвід, які допоможуть у подальшому навчанні та майбутній професійній діяльності. 

Від імені студентів 21-ЕС групи

спеціальності 101 "Екологія"

Марія ШАУЛЬСЬКА

: