Вивчення хімії при дистанційному навчанні
Дистанційне навчання стало викликом і для студентів, і для викладачів. Але найстрашніше вже позаду – нам вдалось запустити цей процес, залишилось тільки вдосконалювати навички. Методичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання під час карантину та алгоритм організації дистанційного навчання з урахуванням специфіки навчальних предметів передбачають певну стратегію дій педагога, яка включає такі основні кроки: визначення стратегії навчання; обрання зручного інструменту для дистанційної взаємодії з студентами; визначення та дотримання правил та дедлайнів дистанційного освітнього процесу, формату представлення студентами завдань; інформування їх про ефективні web-ресурси та тренажери для дистанційного навчання; якісну організацію коммунікаційних дій тощо.
Студенти І та ІІ курсів всіх спеціальностей ВП НУБіП України «Заліщицький аграрний коледж ім. Є. Храпливого» на протязі березня відповідно до програми готувалися до занять з хімії.
Для організації дистанційного проведення занять з хімії студентам через вайбер була надіслана інформація про те, які види занять і у які терміни вони повинні були виконати; рекомендовано теоретично освоїти певні теми лекційних і лабораторних робіт і прозвітуватися (практична частина буде виконуватися після закінчення карантину). При вивченні матеріалу в пригоді стали віртуальна лабораторія і такі дистанційні освітні платформи:
https://learningapps.org/display?v=pvjodmvtn16
https://learningapps.org/display?v=pb71qxgv301 – назва хімічного посуду за зображенням;
https://learningapps.org/display?v=pmcta6foc01 – гра на вивчення правил техніки безпеки;
https://interactives.ck12.org/simulations/chemistry/balancing-chemical-equations/app/index.html?lang=en&referrer=ck12Launcher&backUrl=https://interactives.ck12.org/simulations/chemistry.html - інтерактивний симулятор.
https://www.classtime.com/share/fb7f030d-f0e4-45c3-bc70-2f6faf7a2488
Вуглеводи: https://quizlet.com/_62chh6?x=1jqt&i=2q52i0
https://www.classtime.com/share/9e85ed9d-92e9-4efc-b98c-286abc9ef861
https://www.youtube.com/watch?v=TzoHLEzDzxQ&list=PL2bxZ5JtyRRpVJAinTfoH1Gwqfxj4AqeA&index=68
Амінокислоти і білки: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-temi-aminokisloti-bilki-32478.html
Ферум: https://www.youtube.com/watch?v=wC83O_SYVKc&list=PLsOMq-874J1Wu5rcCp9zn1hBPcHRB-kY2&index=42
А ось думки студентів з приводу дистанційного вивчення хімії:
Анастасія Мельник, ІІ курс, 22 група, спеціальність 201 «Агрономія»: Те, що ми проводимо цей час вдома, не привід припиняти навчальний процес, тому всі переведені на дистанційне навчання. Хімія – це один з предметів із великою кількістю навчального матеріалу, а отже, ми просто не маємо права не робити нічого протягом карантину. На щастя, весь необхідний матеріал є в розробленому курсі, тож ми маємо змогу вивчати хімію навіть вдома, отримуючи оцінки, так само як і при відвідуванні пар. Звісно презентації та текстовий матеріал не замінять пояснення викладачів, проте інформація, викладена у них все ж таки цілком зрозуміла і доступна. Викладачі, як і під час навчального процесу в коледжі допомагають нам з труднощами, які виникають (звісно якщо вони є), та реагують на наші повідомлення. Особисто мені з виконанням лабораторних робіт дуже допомагають відео на Youtube, адже завдяки їм можу побачити реакції, хоч і не маю змоги виконати їх вдома. Тож залишаючись вдома продовжуємо навчатись!»
Даніелла Іванищук, ІІ курс, 22 група, спеціальність 201 «Агрономія»: «В житті кожної людини хімія має велике значення. Різні хімічні процеси оточують нас всюди, починаючи з приготування їжі та закінчуючи різноманітними перетвореннями в організмі. Бути байдужим до цієї науки неможливо, тому що такої кількості суперечливих відкриттів за всі часи розвитку людства не відбувалось ні в якій іншій області знань. Я старанно намагаюся працювати над усіма завданнями з хімії. Хоч інколи і не все виходить».
Ангеліна Димушко, І курс, 14 група, спеціальність 071 «Облік і оподаткування»: «Хімія є досить складною дисципліною, що вимагає від людини таких навичок, як уміння концентруватися, аналітично мислити, цілісно сприймати досліджуване явище, самостійно робити висновки та брати на себе відповідальність за безпеку свою та людей, які вас оточують. але при цьому хімія є улюбленим предметом у студентів. Це все дає нам натхнення та бажання не зупинятися, вчитися і розвиватися далі, поглиблюючи свої знання в цій науці, не дивлячись на те, що ми знаходимось далеко від нашої альма-матері. Дякую за розуміння, бажаю здоров'я».
Перит В.В., викладач хімії