Search

Опанування предмету «Технології» - дистанційно

Опанування предмету «Технології» - дистанційно

Дистанційне навчання  – це одна із форм організації навчального процесу, при якому усі або частина занять здійснюється з використанням сучасних інформаційних і телекомунікаційних технологій при територіальній віддаленості викладача та студентів.

На сучасному етапі ефективною є комбінована система навчання: очна і дистанційна. В такому випадку студент отримує більше часу на самостійну роботу. Дистанційно можна проводити лекційні заняття, онлайн-консультації, а також демонструвати деякі експерименти, які не вимагають участі студентів.

Прикро, але пандемія коронавірусу внесла суттєві корективи в організацію освітнього процесу, перетворивши дистанційне навчання з однієї з допоміжних в чи не найголовнішу форму навчання.

Це стосується і предмету «Технології», який студенти спеціальності «Агрономія» вивчають на 1-му та 2-му курсах.

Основною метою навчального предмету «Технології» є формування в студентів здатності до самостійного конструювання знань і способів діяльності через призму їх особистісних якостей, життєвих та професійно зорієнтованих намірів, самостійного набуття ними досвіду у вирішенні практичних завдань.

На 2-му курсі студенти опановують модуль «Основи підприємницької діяльності», основними темами якого є:

  • сутність поняття «підприємництво», його форми, визначальні риси та функції;
  • основи правової бази розвитку підприємництва;
  • механізм створення власної справи;
  • підприємницький менеджмент;
  • бізнес-план, його види та складові; етапи розробки бізнес-плану;
  • інновації та бізнес;
  • державне регулювання та підтримка підприємництва тощо.

У процесі виконання завдань навчального модуля студенти набувають таких компетентностей:

  • спілкування рідною мовою - усне та письмове оперування технологічними поняттями та термінами, обговорювання питань, пов'язаних з реалізацією проекту, підготовки тексту до презентації проекту;
  • спілкування іноземними мовами - вдосконалення умінь застосовувати знання з іноземних мов із словником (або без словника) у процесі пошуку інформації для проекту;
  • компетентність у цифрових технологіях - характеризується умінням студента застосовувати комп'ютер та відповідні програмні засоби для використання і конструювання інформації, яка необхідна для створення проекту;
  • уміння вчитися - студент самостійно визначає завдання роботи над проектом, відповідно встановлює навчальні цілі, усвідомлює що йому потрібно з'ясувати, чого навчитись, якого освітнього результату досягти, щоб виконати проект;
  • соціальна і громадянська компетентності - здатність працювати разом з іншими на спільний результат, попереджувати і розв'язувати конфлікти;
  • ініціативність і підприємливість - формування уміння творчого мислення та генерування ідей і подальшого втілення цих ідей у проекті, а також здатності аналізувати помилки або можливі ризики у прийнятті рішень;
  • проектно-технологічна компетентність – здатність застосовувати техніко-технологічні знання, уміння, навички, способи мислення та особистий досвід у процесі роботи над проектом.

Підсумком модуля є підготовка студентами власного бізнес-проєкту, складання та презентація бізнес-плану.

Частину теоретичних занять з дисципліни в 22-й групі було проведено під час аудиторних занять.

Однак, практичний розділ ( підготовка бізнес-проєкту та складання бізнес-плану) довелося здійснювати дистанційно. При цьому студенти самостійно вели пошук підприємницьких ідей, вибирали сфери діяльності, визначали теми та завдання проєкту та джерела їх реалізації.

Тут проявляється нова роль викладача як наставника-консультанта (тьютора), який координує пізнавальний процес та практичну діяльність студентів.

Студенти 22-ї групи під час відеоконференції по презентації бізнес-планів.

Презентація бізнес-планів здійснювалася шляхом проведення відеоконференції в Сlassroom з обговоренням виступів кожного учасниками конференції.

Найбільш цікавими та підготовленими були презентації бізнес-планів студентів:

- Паскевича Володимира – Вирощування та реалізація огірків в підсобному господарстві;

- Монастирського Назарія – Вирощування та реалізація гарбузів;

- Більського Петра – Вирощування та реалізація гливи;

- Мацика Дмитра – Виробництво та реалізація продукції кролівництва.

Найкращим, на думку студентів, виявився проект Доскоча Михайла по вирощуванню зернових і зернобобових культур у власному фермерському господарстві, в якому вже зараз працює студент та має можливість застосувати набуті в коледжі знання.

В.В. Гагалюк ,викладач предмету «Технології»

 

2

: