На таку тему в ВП НУБіП України «Заліщицький аграрний коледж ім. Є. Храпливого» було проведено науково-практичний семінар. Необхідність проведення даного семінару була викликана багатьма моментами сьогодення. Ідея проведення семінару зародилася в процесі зустрічей директора коледжу В. С. Глови з науковцями інституту педагогіки НУБіПУ в Києві, зокрема при спілкуванні з професором І. В. Зайченком, якого і було представлено як одного із співорганізаторів семінару разом із директором коледжу Гловою В. С., доцентом кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій Лапою О.В., сприяли в організації проведення семінару директор інституту педагогіки доктор наук В.А.Копілевич, завкафедрою педагогіки доктор наук Сопівник Р. В., декан факультету Тарасенко В. О. Через Заліщицький районний методичний кабінет (зав кабінетом Царьова О. С.) до участі в роботі семінару були залучені також педагоги освітніх закладів Заліщицького району та працівники методичного кабінету районного відділу освіти. Модераторами семінару виступили Глова В. С., та методист коледжу Деркач Н. Я.
Основну мету проведення семінару окреслив у ступному слові Глова В. С. Він зокрема відзначив, що ми живемо в час надзвичайних революційних подій які мають відношення до нас як з матеріальної, духовної та і професійної сторін. Він висловив впевненість, що семінар повинен стати не тільки зібранням ради зібрання, а своєрідним імпульсом для нових ідей, нових проектів, над якими педагогам можна було б працювати спільно.
Професор Зайченко І. В. зупинився на питаннях генезису мети виховання в історико-педагогічній ретроспективі. Було глибоко проаналізовано проблеми виховання на прикладах діяльності видатних педагогів минулого.
Доцент Липа О.В. у своєму виступі звернула увагу на те, що завдання педагога – не тільки навчити але й допомогти вихованцям зайняти своє місце в житті. Вона зупинилася на питаннях діяльності соціальних педагогів та їх ролі у вирішенні актуальних проблем українського соціуму.
Заступник директора коледжу Сопилюк М. В. розкрив питання історичного досвіду поєднання теорії і практики в педагогічній діяльності у фаховій підготовці молоді на прикладі садівничої школи в Заліщиках.
Завідувач Заліщицького районного методичного кабінету Царьова О. С. зупинилась на питаннях формування готовності педагогів до інноваційної професійної діяльності.
Досвідом роботи метод кабінету ВП НУБіП України «Заліщицький аграрний коледж ім. Є. Храпливого» поділилася методист коледж Деркач Н. Я.
Про організацію профорієнтаційної роботи розмірковував у своєму виступі директор коледжу Глова В. С.
Зацікавлена розмова була продовжена на секційних засіданням: «Педагогічна майстерність та професійний саморозвиток педагога », «Інноваційні технології в педагогічній діяльності», «Психолого-педагогічні особливості в діяльності викладача».
Особливий інтерес викликали виступи викладачів коледжу Ситник Г. М., Книша І. Я., Гірчака Ю. Л., Матійчук О. М., Галайдіди О. В., та ін.
Можна по різному оцінювати ефективність проведеного науково-практичного семінару. Про те основний висновок з проведеного заходу полягає в тому, що результат від роботи буде тоді, коли цю роботу проводити і шукати шляхи для підвищення її результативності. А це можливо тільки спільними зусиллями педагогів навчальних закладів різного рівня – школи, коледжу, інститутів та університетів.
Юрій Війтик
викладач ВП НУБіП «Заліщицький аграрний коледж ім. Є. Храпливого»