Search

ПУБЛІЧНІ ЗАКУПІВЛІ В УМОВАХ ВІЙНИ

Варто знати

Публічні закупівлі в умовах війни

У цій складній ситуації , яка виникла сьогодні у зв'язку із військовою агресією рф проти України у всіх замовників виникають питання: як здійснювати закупівлю в умовах воєнного стану.

28.02.2022 Кабміном прийнято  Постанову про деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану від 28.02.2022 № 169 (далі — Постанова № 169). Звертаю увагу, що з 28.02.2022 в Постанову № 169 було внесено зміни тричі:

—  Постановою від 02.03.2022 № 176;

—  Постановою від 04.03.2022 № 195

—  Постановою від 05.03.2022 № 201.

Алгоритм закупівель за Постановою № 169 зі змінами

1. Необхідно затвердити переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг, які  визначаються рішеннями замовників / державних замовників, що здійснюють такі закупівлі.

щодо рішення замовника. Рекомендовано на підприємстві зробити наказ про затвердження переліків та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг.

Наказ — це розпорядчий документ, який видає керівник підприємства на правах єдиноначальності на підставі та на виконання чинних нормативно-правових актів, розпорядчих документів та директивних листів організацій вищого рівня або за власною ініціативою чи ініціативою структурних підрозділів підприємства.

Протокол уповноваженої особи або відповідальної особи для затвердження переліків та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг не підходить, оскільки протоколом уповноважена особа або відповідальна особа одноосібно приймає рішення.

2. Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель.

3. За результатами здійснення закупівель в електронній системі закупівель замовник / державний замовник оприлюднює:

  • звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;
  •  договір про закупівлю та всі додатки до нього не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

- щодо того, хто оприлюднює. У Постанові № 169 не зазначено, хто саме займається закупівлями під час воєнного стану, тому в замовника такими закупівлями може займатися будь-яка службова (посадова) особа замовника, яка має можливість працювати під час воєнного стану.

- щодо строку не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях: вважаємо, що замовники можуть оприлюднювати звіт навіть у день укладання договору, оскільки в Постанові № 169 зазначено: не пізніше ніж, а стосовно того, чи можливо оприлюднити раніше, не встановлено.

- під час здійснення передбачених цією постановою закупівель:

— замовники повинні, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель;

— державні замовники у сфері оборони повинні, відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі», дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель:

  • своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;
  •  ефективність використання коштів, результативність.

Крім того, рекомендовано  кожному замовнику, який зараз здійснює та планує закупівлі, в першу чергу займатися закупівлями, які терміново необхідні під час воєнного стану. Поточні ремонти приміщень, техніки та інші закупівлі, які можуть почекати, краще поки відкласти.

У такий важкий для нашої Країни час головне — зробити усе можливе, щоб прогнати ворога!

Піклуйтеся про себе та своїх близьких, усім мирного неба над головою, усе буде Україна! Слава Україні! Героям слава!

Інформацію надала Іванна КНИШ, бухгалтер коледжу,

викладач облікових дисциплін

: