Вивчати математику – це відкривати світ можливостей

Вивчати математику – це відкривати світ можливостей

Математика… висвітлює нам істини,

найбільш заховані, і виносить їх на світ.

Л. Ейлер

Відомий датський математик Нільс Бор говорив, що математика є чимось значно більшим, ніж наука, оскільки вона є мовою наук.

Глибоке розуміння математики потрібне не лише професійним математикам, фізикам чи хімікам. Математичний стиль мислення, уміння стисло і чітко висловлювати свої думки, доказово вести перемовини потрібно кожній людині в сучасному світі.

Роль математики у сучасному світі, у практичній діяльності людини настільки значна, що наш час називають епохою математичних знань. І потрібні ці знання в кожній сучасній галузі, кожній молоді людині.

Не стоять осторонь від цих істин і студенти 22 групи Заліщицького фахового коледжу. Вони висловлюють свої міркування щодо важливості математичних знань в сучасному світі

Денис Андрусик

Моїм захопленням є астрономія. І чим глибше я занурююсь в цю науку, тим більше вражений наскільки в астрономії використання математики має вирішальне значення. Вченими створено нову галузь науки – космічну математику, яка займається вивченням космосу за допомогою математичних формул і законів. Найперше і найголовніше відкриття, яке було зроблене за допомогою математики, - визначення розмірів Землі. Виміри зроблені за допомогою супутників та математичних дій. Довжина Землі за екватором становить 40 024 км, а її діаметр – 12 578 км, маса землі дорівнює 5, 976 · 1021 тонн. Ученим вдалося встановити, що вік Землі 4,5 млрд. років. Відомо, що планета рухається навколо Сонця і навколо своєї осі. Астрономи встановили за допомогою математики, що за рік Земля проходить відстань 938 886 400 км – це дорівнює одному оберту навколо Сонця. Повертаючись навколо осі, Земля проходить певний шлях за 23 години 58 хвилин і 56 секунд, який для зручності округлюють до 24 годин – однієї сонячної доби. Наша планета не єдина у Галактиці. Ще одним цікавим об'єктом є природний супутник Землі – Місяць. Місяць обертається навколо Землі за 27,3 доби, але від одного оберту до іншого проходить 29,53 доби, оскільки Земля також рухається. За допомогою математичних обчислень та штучних супутників учені обчислили діаметр Сонця, який складає 1 392 000 км. Поблизу нашої планети знаходяться ще так званні планети земної групи :Меркурій, Венера і Марс. Усі вони середнього розміру і утворені з твердих порід. Вченим вдалося встановити масу планети-гіганта Юпітера, що у два рази більша за масу всіх планет разом узятих і в 1 300 разів більша за масу Землі. Діаметр Юпітера – 142984 км. Сатурн також велетень, але здебільшого складається з рідкого водню. Математики Джон Коуч Адамс та Юрбен Ле Веррє обчислили, де може розташовуватися Нептун.

Отже, за допомогою математики людство зробило низку відкриттів і розгадало деякі секрети Галактики.

Іван Надачківський

Захищати рідну землю – це найбільший почесний обов'язок кожного громадянина. Та чи потрібна математика військовим?

У давньогрецьких папірусах знаходили задачі, пов'язані із застосуванням математики у військовій справі: визначити кількість воїнів, які можуть викопати рів за певний час, або знайти час, за який загін воїнів може здійснити перехід на певну відстань.

З часом математика стала одним із найпотужніших інструментів пізнання та використання на практиці законів збройної боротьби та самозахисту.

Блискучий афоризм «Математика – гімнастика розуму» належить одному з воєначальників. У великих полководців неабияк розвинене логічне та аналітичне мислення, просторова уява, кмітливість, вміння аналізувати.

Важлива роль математики у створенні й удосконаленні нової бойової техніки. Візьмемо, наприклад, авіацію, де розв'язання вченими-математиками важливих проблем аеродинаміки дало змогу авіаконструкторам досягти блискучих результатів у вдосконаленні бойових літаків, збільшення точності артилерійського вогню, вчені здійснили вагомий внесок у розробку методів зенітного вогню.

Петро Дубець

Доведено, що дисципліни саме математичного циклу сприяють формуванню професійних дослідницьких якостей та є важливими для майбутньої професійної діяльності фахівця-аграрія. У професійній підготовці студентів-агрономів математичні дисципліни формують здатність самостійно вирішувати професійні проблеми, критичне і творче мислення, адаптаційну гнучкість у мінливих життєвих ситуаціях, спроможність самостійно здобувати нові знання та застосовувати їх на практиці для вирішення різноманітних проблем; розвивають здатність генерувати нові ідеї, грамотно працювати з інформацією, а також є фундаментом для вивчення багатьох професійно-орієнтованих дисциплін.

Станіслав Макух

Чи замислювалися ви коли-небудь, наскільки математика впливає на наше повсякденне життя? Як базові математичні навички можуть допомогти у вирішенні побутових проблем?

Відсотки, основне математичне поняття, можна використовувати для розрахунку знижок і визначення того, чи варто скористатися пропозицією в магазині. Наприклад, знижка 20% на один продукт і ще 10% на інший – це не те саме, що знижка 30%:

Аналогічно, варто розрахувати ціну за кілограм у пропозиціях «купіть один, отримайте плюс один безкоштовно», щоб побачити, чи зможете ви заощадити. Однак будьте обережні, якщо такий продукт розміщений на помітному місці, ціна на нього може бути завищеною у порівнянні з подібними товарами – так, акції в основному призначені для того, щоб ви витратили більше!

Управління бюджетом є одним із неминучих обов'язків будь-якої людини. За допомогою простих операцій, таких як додавання, віднімання, множення та ділення, ви можете зрозуміти свої доходи та витрати,

Плануєте зробити велику покупку? Загальну вартість у довгостроковій перспективі можна обчислити, враховуючи ймовірний дохід, завдяки знову ж таки – математиці.

Отож, підсумовуючи роздуми молодих людей, можна зробити висновок, що наше розуміння математики та постійне бажання знати більше про цей світ створили сьогодення, яке просто неможливо уявити без математики.

Якщо ви хочете досягти успіху в житті,

не зволікайте – вивчайте математику!

Наталія ХОМІВ,