Search

25 ЖОВТНЯ – ДЕНЬ МАРКЕТОЛОГА

Наш календар

25 ЖОВТНЯ – ДЕНЬ МАРКЕТОЛОГА 

"У бізнесу лише дві функції – маркетинг та інновації"

Мілан Кундера 

Нині підприємницька діяльність в Україні є найбільш різноманітною та найчисленнішою сферою соціально-економічних суспільних відносин, що пов'язано, насамперед, зі становленням ринкового середовища в країні. В прямому розумінні, підприємець – це людина, яка робить бізнес. Від ефективної роботи підприємця залежить як його особистий успіх, так і успіх та розвиток підприємства, на якому він працює або яким володіє.

Висококваліфікованих та адаптованих до сучасних умов ринку фахівців для роботи на підприємствах сьогодні готує ВСП Заліщицький ФК імені Є.Храпливого НУБіП України за спеціальністю 076 «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність». Основна мета педагогічних працівників закладу освіти – підготовка першокласних фахівців в галузі підприємництва, торгівлі та біржової діяльності, а саме компетентних менеджерів та знавців власної справи, здатних до організації, управління та ефективного провадження господарської діяльності відповідно до потреб національної економіки.

Напрямки професійних завдань, що вирішуються фахівцем-підприємцем, надзвичайно широкі, а іноді – безмежні. Тому прийнято вважати, що підприємці є універсалами в умовах ринкової економіки. Ця професія особливого роду, тому що вона поєднує в собі основні риси управлінця, товарознавця та маркетолога.

Сьогодні, в епоху «брендових війн», коли від різноманіття товарів на полицях часом рябить в очах, а реклама торгових марок переслідує нас на кожному кроці, професіонали в області маркетингу стали найбільш необхідними фахівцями на всіх підприємствах як у сфері торгівлі, так і у виробничій. Та й як інакше? Жорстка конкуренція змушує підприємців замислитись, перш за все, про збут і просування своїх товарів.

Товар без реклами? Послуга без просування? Можна винайти і створити прекрасну річ, придумати геніальну ідею, але без маркетингу товар не буде пізнаваний, без реклами про нього дізнаються лише одиниці, без просування неможливо завоювати ринок і, відповідно, заробити грошей.

Жодна сучасна компанія не може працювати без грамотного маркетолога. Сьогодні ця професія настільки важлива, що всі, хто працює в області маркетології, можуть по праву пишатися тим, що вони роблять для ринків світу.

Маркетолог - це людина, яка займається просуванням товару на ринку, грунтуючись на маркетингових дослідженнях. Вона повинна оцінити запити аудиторії і зрозуміти, як зацікавити людей в послугах і товарах тієї чи іншої компанії.

Маркетолог – гуманітарій і аналітик «в одній особі». Уміння аргументовано і переконливо говорити завжди необхідне в спілкуванні із замовниками. До того ж маркетолог професійно володіє сучасними методами збирання та обробки ринкової інформації. Де б не був задіяний маркетолог, в якій би галузі не працював, головними його якостями повинні бути аналітичний склад розуму, розвинена уява, комунікабельність і безліч інших якостей. Звичайно, поєднання всіх необхідних характеристик - досить рідкісне явище, тому кваліфікований маркетолог завжди буде цінним співробітником компанії.

Маркетолог може знайти своє застосування в різних сферах бізнесу:

  • на промислових та торговельних підприємствах
  • у сфері послуг: спорті, туризмі, страхуванні
  • у фінансових структурах: банках, податкових організаціях тощо
  • в органах місцевого та державного управління.

    Маркетолог може працювати як у сфері традиційного маркетингу, так і фахівцями в галузі електронної комерції: інтернет-маркетингу, інтернет-біржах, інтернет-магазинах та ін.

    Незважаючи на те, що офіційної дати у цього свята немає, в Україні його прийнято відзначати 25 жовтня. Дата ця обрана невипадково. Саме 25 жовтня 1975 року, було створено управління з маркетингу та реклами, покликане займатися просуванням національної продукції на світових ринках.

    Відтоді пройшло багато часу, і сьогодні рідкісна в ті часи професія отримала воістину безпрецедентний розмах, запрошуючи до своїх лав усіх, хто поєднує в собі якості творчої натури і розважливого стратега.

     

    Ольга ГАЛАЙДІДА,

    викладач циклової комісії економіко-комерційних дисциплін

: