Search

Обговорюємо роботу циклових комісій

Засідання педагогічної ради

Обговорюємо роботу циклових комісій

В змішаному режимі (очно з присутністю членів педагогічної ради та дистанційно – більшості викладачів) проведено засідання педагогічної ради, в ході якого обговорені наступні питання порядку денного:

  1. Про роботу викладачів циклової комісії природничо-математичних дисциплін у формуванні математичної та інформаційно-цифрової компетентностей у процесі викладання дисциплін циклу;
  2. Про досвід роботи циклових комісій по впровадженню інноваційних технологій в освітній процес;
  3. Стан і завдання удосконалення підготовки здобувачів освіти ІІ курсу до здачі ЗНО у 2024 році.

Валентина Перит, голова циклової комісії математичних та природничо-наукових дисциплін, інформувала учасників засідання педради з першого питання порядку денного.

У виступі було відзначено, що одним із шляхів оновлення змісту освіти й узгодження його із сучасними потребами є орієнтація на розвиток компетентностей та створення ефективних механізмів їх упровадження. Компетентнісна освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь студентів. У своєму виступі Валентина Володимирівна проаналізувала основні компетентності, над формуванням яких працюють викладачі циклу, та шляхи і методи, які при цьому застосовуються.

Було зроблено висновки, які якості майбутнього фахівця формуються спільними зусиллями викладачів та здобувачів освіти. Компетентності студентів орієнтовані на розвиток особистості та пов'язані з культурою мислення, самостійністю і відповідальністю за прийняття рішень в органічному поєднанні з моральними цінностями особистості.

При обговоренні даного питання Борис Павлюк, директор коледжу, поцікавився прикладами застосування викладачами конкретних методів та прикладів формування деяких компетентностей, на що було дано вичерпну відповідь.

Про досвід роботи циклових комісій по впровадженню інноваційних технологій в освітній процес доповідали Іван Зубик, Ірина Башта, Олександр Холодило.

Іван Зубик, голова циклової комісії комп'ютерно-інженерних дисциплін, відзначив, що для підвищення якості навчання та забезпечення студентам зручних та ефективних інструментів для вивчення ряду спецдисциплін викладачами циклової комісії постійно використовуються нові технології. Було наведено приклад використання онлайн-платформи Tinkercad. Для розширення можливостей у вивченні системного програмування впроваджено також використання онлайн-компіляторів. На дисципліні «Технології» для навчання студентів курсу робототехніки та проектування студенти матимуть можливість отримати практичні та теоретичні знання в декількох онлайн-симуляторах, серед яких онлайн-симулятори для керування БПЛА та інші.

Юрій Гірчак, викладач інформаційних дисциплін, доповнивши виступ Івана Зубика, зауважив, що при використанні інформаційних технологій варто звертати увагу студентів на актуаальність опанування цих технологій в умовах воєнного стану, ведення технологічної війни з використанням дронів та ін. .Юрій Леонідович поділився досвідом використання різних операційних систем як при вивченні дисциплін, так і в практичному їх застосуванні.

Ірина Башта, голова циклової комісії агрономічних та інженерно-технічних дисциплін, у своєму виступі проаналізувала роботу викладачів комісії по впровадженню інноваційних технологій в освітній процес. Зокрема, мова йшла про створення класів на платформі Classroom та використання цифрових матеріалів при проведенні дистанційного навчання, наповнення електронної бібліотеки предметів циклу. Було охарактеризовано інноваційні методи навчання, які використовуються викладачами, зокрема:

  • проєктні технології навчання (студенти готують дослідницькі, творчі, інформаційні проєкти);
  • інформаційно – комп'ютерні технології (застосовуються освітні веб-сайти, інтерактивні вправи, навчальні ресурси інтернету, інтернет- олімпіади, онлайн тестування, зокрема, з біології і екології;
  • ігрові технології (ігри – вправи «Розгадай кросворд», «Доповни речення», та ін.; тематичні задачі – малюнки, вікторини);
  • мультимедійні засоби (навчальні презентації, відеофрагменти);

- відеоматеріали, анімацію (наприклад, гарно демонструє принцип роботи автомобілів, машин);

- проблемні ситуації на основі реальних місцевих проблем, наприклад, в організації дорожнього руху та методику конструювання (при вивченні будови автомобіля);

- проведення практичних занять спільно із науковцями в польових умовах із застосуванням сучасних цифрових сервісів;

- заняття під відкритим небом, на колекційно-демонстраційних ділянках, в дендросквері (ботаніка), де студенти краще пізнають рослинний світ, його біоценозні форми;

- використання компʼютерних програм на практичних заняттях для виконання розрахункових завдань;

- використання різних платформ для опитування, тестування студентів;

- демонстрування студентам додатків до смартфонів, комп'ютерних програм, що використовуються в системі точного землеробства.

Михайло Сопилюк, заступник директора з навчальної роботи, відзначив хорошу роботу викладачів цих двох комісій по керівництву науково-дослідною роботою студентів, які нещодавно підготували та захищали свої роботи на рівні області, взявши участь в роботі МАН.

Олександр Холодило, голова циклової комісії економічних та комерційних дисциплін, у своєму виступі відзначив, що основна мета впровадження інновацій – оптимізація і підвищення ефективності освітнього процесу, створення освітнього середовища, що задовольнятиме потреби здобуваачів освіти. Олександр Іванович охарактеризував використання мультимедійних систем викладачами, серед яких: автоматизовані навчальні системи, навчальні відеофільми, мультимедійні презентації, відео-демонстрації. Було відзначено, що використання інформаційних технологій відбувається різними способами, відповідно до потреб конкретного заняття: як у фронтальній, так і в груповій роботі, використання електронних підручників, енциклопедій, словників, довідників, комп'ютерних навчальних програм, окремих типів файлів (зображення, відео, аудіо, анімації), створення власних уроків, презентацій та ін.. При викладанні дисциплін викладачі використовують різного роду програмне забезпечення та операційні системи: Scan Disk, Defrag, MS Excel, MS Word, CУБД Access, Visual Basic for Applicacion, Microsoft 365, хмарні сервіси Google, різного роду програми Bookkeeper, «УкрСклад», Project Expert, «Парус-Підприємство», онлайн-калькулятор для складання бізнес-плану, ZvitOK, FreeZvit, Електронний кабінет платника та інші.

Михайло Сопилюк, заступник директора з навчальної роботи, виступив доповідачем з питання стану і завдання удосконалення підготовки здобувачів освіти ІІ курсу до здачі ЗНО у 2024 році. У своєму виступі Михайло Васильович зупинився на деяких питаннях проведення Національного мультипредметного тесту. Було названо предмети, з яких проводитиметься тестування, порядок проведення, проаналізовано завдання з таких предметів, як математика, історія України, українська мова, англійська та німецька мови, географія, біологія, хімія та фізика. З використанням мультимедійних презентацій було представлено демонстраційний варіант НМТ. Михайло Васильович охарактеризував ті заходи, які проведені навчальною частиною і викладачами в плані підготовки до складання студентами ІІ курсу НМТ, підкресливши можливість проходження тестування і студентами старших курсів. Було повідомлено про організацію консультування для студентів. Завершуючи виступ, Михайло Васильович закликав до активізації роботи з метою забезпечення успішного складання студентами НМТ в 2024 році.

З обговорюваних питань були прийняті відповідні рішення.

Юрій ВІЙТИК

 

 

: