Search

Правильне маркування товарів - крок до якості

Правильне маркування товарів -

крок до якості

Суттєвим стимулом зацікавленості студентів у подальшому професійному та кар'єрному зростанні є науково-дослідна робота. Цей рівень навчання дозволяє їм набути навички у проведенні досліджень, узагальненні фактів для прийняття нових рішень. Гурткова робота формує навички практичного застосування знань, сприяє розвитку пам'яті, мислення, допитливості.

Дослідження , які проводяться членами гуртка «Комерсант», здійснюються виходячи із сучасних проблем ринку, а саме: «Особливості маркування споживчих товарів і дотримання вимог виробниками», «Використання екологічних пакувальних матеріалів для продовольчих товарів». Актуальність цих тем полягає в тому, що пакувальні матеріали відіграють важливу роль у формуванні асортименту товарів, їх іміджу, забезпеченні збереження якості.

Ринок України диктує створення якісних товарів у надійному упакованні, яке відповідає таким вимогам: нетоксичність , сумісність із певними продуктами, гігієнічність, збереження вологи та вмісту жиру, газових компонентів і запаху, світлозахист, стійкість до ударів і грубого поводження, екологічність, тощо.

Тому при проведенні заняття-екскурсії на підприємствах роздрібної торгівлі міста, гуртківці мають змогу не тільки оцінити дизайн, форму, колір упаковання товарів, але й наявну, нанесену на ньому інформацію, адресовану споживачам.

Завжди цікавими і пізнавальними для студентів є екскурсійні заняття на підприємство роздрібної торгівлі - маркет «СООР».

Досліджуючи упакування різних товарів, вони мають змогу визначити чи достатньою є інформація виробника про свій товар , його склад. наявність компонентів, які можуть бути небезпечними для різних категорій споживачів, а також відповідність маркування.

Адже споживач має право на інформацію про те, що він купує , Текст повинен бути чітко сформульованим, розміщеним на видному місці так, щоб його не можна було видалити. Також в інформації про продукти повинні бути відсутніми сторонні графічні елементи. Алергени в тексті варто виділяти шрифтом або кольорами, щоб відрізняти їх від інших інгредієнтів.

На етикетці має бути вказано, який це продукт - "натуральний", "концентрований", "відновлений", "сухий", "сублімований", "пастеризований", "стерилізований", "термізований", "охолоджений", "заморожений". Інформацію "вирощений із застосуванням тільки органічних добрив", "вирощений без вико-ристання пестицидів", "вітамінізований", "без консервантів" дозволено наносити тільки за наявності у виробника документального підтвердження з боку відповідних органів влади.

У разі введення до складу продуктів ароматизаторів, які імітують наявність натуральних харчових продуктів, на упаковці має вказуватися, що продукти не зі смаком, а з ароматом.

При застосуванні барвників має подаватися інформація щодо природи походження - "природний", "синтетичний", "штучний". Обов`язково має бути вказана інформація про застосування під час виробництва продукту харчових добавок, генетично модифікованої сировини (ГМО).

Про важливе значення правильного маркування продовольчих товарів гуртківцям розповіла адміністратор магазину Наталія Черв'якова , яка є випускницею нашого коледжу.

Галина СИТНИК ,

керівник гуртка «КОМЕРСАНТ»

: