Search

Освітні інновації на заняттях всесвітньоїісторії як спосіб формування творчих здібностей студентів

Освітні інновації на заняттях всесвітньої

історії як спосіб формування творчих здібностей студентів

 

На сучасному етапі розвитку українського суспільства особливої актуальності набирають освітні реформи, мета яких – створення інноваційного середовища для розвитку основних компетентностей студентів, формування життєвоважливих навичок впродовж життя.

В сучасному світі, при осучаснених засобах зв'язку та комунікації, залишатися осторонь і не впроваджувати новітні технології нереально, особливо для викладача. В умовах таких швидких змін потрібно швидко адаптуватися і вдосконалювати власну мультимедійну, комп'ютерну та інформаційну грамотність. Знання не заради знань, а знання - для збагачення життєвого досвіду студента. Сучасні освітні інновації пропонують великий спектр інформаційних технологій, які можна застосовувати при викладанні дисципліни Всесвітня історія, це – веб-квести, скрайбінг, ментальні карти, кроссенс і т.п. Нетрадиційні форми викладання історії в коледжі привертають увагу викладачів можливістю поєднати вивчення великого обсягу історичного матеріалу, вивчення діяльності історичних діячів, основних історичних подій і підготовкою до історичних конкурсів та олімпіад. Саме для реалізації цієї мети і потрібні різноманітні інноваційні технології, адже студентам цікаво залучатися до різноманітних проєктних робіт, їм цікаво розмірковувати, ділитися думками з приводу тієї чи іншої події, їм важливо десь застосувати ті знання, що вони мають, на практиці чи новій навчальній ситуації. Це і є головне завдання інноваційної методики – навчити студента розмірковувати під час отримання знань.

На заняттях з історії в коледжі постійно використовуються передові сучасні освітні інновації. Найбільше звичайно, це – веб-квести, ментальні карти, тестові завдання, ребуси та інтерактивні технології. Їх застосування має і свої позитиви і свої недоліки. Але доцільне поєднання інновацій і особистісно-діяльнісного підходу дасть значний ефект у досягненні саме мети заняття. При цьому ми повинні пам'ятати, що сучасний студент хоче бути на цікавому занятті, де він є учасником , а не пасивним слухачем розповіді викладача.

Для того, щоб застосовувати дані освітні інновації у викладанні свого навчального предмету, необхідно постійно приділяти увагу самоосвітній діяльності, постійно підвищувати рівень власних професійних компетентностей, постійно брати участь у пошукових роботах МАН, дистанційних курсах і просто хотіти рухатися вперед і бажання навчити розуміти значущість історичних знань для кожного студента і держави в цілому.

Марія ОЛІЙНИК,

викладач історичних дисциплін

: