Освітні інновації на заняттях всесвітньої
історії як спосіб формування творчих здібностей студентів
На сучасному етапі розвитку українського суспільства особливої актуальності набирають освітні реформи, мета яких – створення інноваційного середовища для розвитку основних компетентностей студентів, формування життєвоважливих навичок впродовж життя.
В сучасному світі, при осучаснених засобах зв'язку та комунікації, залишатися осторонь і не впроваджувати новітні технології нереально, особливо для викладача. В умовах таких швидких змін потрібно швидко адаптуватися і вдосконалювати власну мультимедійну, комп'ютерну та інформаційну грамотність. Знання не заради знань, а знання - для збагачення життєвого досвіду студента. Сучасні освітні інновації пропонують великий спектр інформаційних технологій, які можна застосовувати при викладанні дисципліни Всесвітня історія, це – веб-квести, скрайбінг, ментальні карти, кроссенс і т.п. Нетрадиційні форми викладання історії в коледжі привертають увагу викладачів можливістю поєднати вивчення великого обсягу історичного матеріалу, вивчення діяльності історичних діячів, основних історичних подій і підготовкою до історичних конкурсів та олімпіад. Саме для реалізації цієї мети і потрібні різноманітні інноваційні технології, адже студентам цікаво залучатися до різноманітних проєктних робіт, їм цікаво розмірковувати, ділитися думками з приводу тієї чи іншої події, їм важливо десь застосувати ті знання, що вони мають, на практиці чи новій навчальній ситуації. Це і є головне завдання інноваційної методики – навчити студента розмірковувати під час отримання знань.
На заняттях з історії в коледжі постійно використовуються передові сучасні освітні інновації. Найбільше звичайно, це – веб-квести, ментальні карти, тестові завдання, ребуси та інтерактивні технології. Їх застосування має і свої позитиви і свої недоліки. Але доцільне поєднання інновацій і особистісно-діяльнісного підходу дасть значний ефект у досягненні саме мети заняття. При цьому ми повинні пам'ятати, що сучасний студент хоче бути на цікавому занятті, де він є учасником , а не пасивним слухачем розповіді викладача.
Для того, щоб застосовувати дані освітні інновації у викладанні свого навчального предмету, необхідно постійно приділяти увагу самоосвітній діяльності, постійно підвищувати рівень власних професійних компетентностей, постійно брати участь у пошукових роботах МАН, дистанційних курсах і просто хотіти рухатися вперед і бажання навчити розуміти значущість історичних знань для кожного студента і держави в цілому.
Марія ОЛІЙНИК,
викладач історичних дисциплін