ВИЗНАЧАЄМО БІОЛОГІЧНУ ВРОЖАЙНІСТЬ СОЇ
Підготовка майбутніх спеціалістів поєднується з практичною діяльністю та освоєнням необхідних професійних компентентостей. З цією метою для здобувачів освіти третього курсу спеціальності 201 Агрономія було проведене виїзне практичне заняття на базі науково-виробничого агропромислового підприємства «Ель Гаучо», що знаходиться на Тернопільщині в смт Товсте Чортківського району. З кожним роком підприємство розвивається в галузі рослинництва. На полях вирощується соя, ріпак, горох, соняшник. А ще – пшениця, кукурудза та цукровий буряк. Вирощуванням цих культур в «Ель Гаучо» займаються вже 15 років, щороку розширюючи земельний банк та розвиваючись.
Відкрите практичне заняття проводив керівник навчальної практики з технології виробництва продукції рослинництва Роман АНДРУСИК.
Під час заняття студенти мали можливість детально ознайомитись з методикою визначення біологічної врожайності сої, що є важливим етапом в процесі виробництва цієї культури.
Біологічна врожайність — це показник загальної кількості сухої маси,яка утворюється в результаті росту і розвитку рослин на певній площі.
Для точного визначення цього показника студенти провели заміри площі посівів, визначили кількість рослин на одиниці площі, а також визначили кількість бобів на кожному ярусі, порахували кількість насіння та визначили масу 1000 насінин, що становить 200 грам. Ці показники є критеріями для обчислення врожайності.
Визначили вологість насіння, вона повинна становити 12%.
Крім цього проводили розрахунок втрат урожаю за комбайном, після чого визначили економічні втрати. Особлива увага була приділена прийомам агротехнічного догляду за рослинами, зокрема, впливу системи живлення на урожайність та захисту від шкідників. Результати, отримані студентами, будуть порівнюватися з середніми показниками для регіону, щоб визначити, які агротехнічні прийоми виявилися найефективнішими.
Одночасно студенти отримали змогу практично ознайомитися з процесами збирання урожаю сої на полях господарства.
Саме такий підхід до закріплення і систематизації набутих теоретичних знань майбутніми фахівцями агровиробництва через співпрацю з роботодавцями є запорукою якісної фахової підготовки. Так відбувається формування професійних компетентностей з врахуванням найсучасніших досягнень у галузі.
Студенти технологічного відділення спеціальності «Агрономія» отримали цікавий практичний досвід та незабутні позитивні враження від даного заняття з навчальної практики.
Ірина БАШТА, голова циклової комісії агрономічних
та еколого-інженерних дисциплін