Секційне засідання науково-практичної конференції: «Актаульні питання математичних та природничо-наукових дисциплін»
Науково-дослідна та пошукова робота студентів вищого навчального закладу є одним із напрямів їх самостійної роботи, важливим чинником підготовки висококваліфікованих спеціалістів. Належно організована науково-дослідна та пошукова робота студентів у навчальному процесі сприяє поглибленому засвоєнню навчальних дисциплін, виявленню індивідуальності, формуванню власної думки щодо конкретної дисципліни. Вона розвиває творче мислення, індивідуальні здібності, дослідні навички студентів, дозволяє здійснювати підготовку ініціативних фахівців, розвиває наукову інтуїцію, творчий підхід до сприйняття знань і практичне застосування їх для вирішення завдань і наукових проблем.
Для науково-дослідної роботи студентів характерною є єдність цілей і напрямів навчальної, наукової і виховної роботи, тісна взаємодія всіх форм і методів роботи, що реалізується в навчальному процесі і в позанавчальний час. Це забезпечує безперервну їх участь у науковій діяльності протягом періоду навчання.
Інноваційною технологією навчання є впровадження в навчальний процес індивідуальних навчально-дослідних завдань. Це вид позааудиторної індивідуальної роботи студента навчального, навчально-дослідного чи проектно-конструкторського характеру, яка виконується в процесі вивчення програмного матеріалу навчального курсу. Індивідуальні навчально-дослідні завдання спрямовані на самостійне вивчення частини програмного матеріалу, систематизацію, поглиблення, узагальнення, закріплення, практичне застосування знань студента з навчального курсу та розвиток навичок самостійної роботи.
Доброю традицією в коледжі є проведення підсумкових конференцій за результатами опрацювання індивідуальних навчально-дослідних завдань. Студенти під керівництвом викладачів циклової комісії математичних та природничо-наукових дисциплін протягом минулого року опрацювали ряд додаткових та цікавих тем у різних напрямах сучасної науки. Під час секційного засідання, на якому студенти та викладачі розглядали актуальні питання математичних та природничо-наукових дисциплін, охоплено багато цікавого та змістовного матеріалу, обґрунтовано наукові судження та висновки.
А саме:
при розгляді математичних питань, слід відмітити виступи студентів:
— Калакайло Ірина, студентка 21-К групи. Тема: «Історія розвитку поняття числа». Керівник: викладач математики Озімінська О.Я.;
— Гембатюк Лідія, студентка 11-К групи. Тема: «Дивовижне число π». Керівник: викладач математики Деркач Н.Я.;
— Остяк Мар’яна, студентка 24-Ф групи. Тема: «Їх величності піраміди. Єгипетські піраміди». Керівник: викладач математики Глова Г.Р.;
— Кабачій Володимир, студент 24-Ф групи. Тема: «Їх величності піраміди. Піраміди світу». Керівник: викладач математики Глова Г.Р.;
— Литвинюк Сергій, студент 24-Ф групи. Тема: «Їх величності піраміди. Піраміди України». Керівник: викладач математики Глова Г.Р.;
— Бойко Ольга, студентка 17 групи. Тема: «Правильні многогранники в сучасному світі». Керівник: викладач математики Симака С.П.;
при розгляді фізичних питань, слід відмітити виступи студентів:
— Швидковська Іванна, студентка 16 групи. Тема: «Врятуймо Дністер. Проблеми будівництва ГЕС на Дністрі». Керівник: викладач фізики Руснак С.Г.;
— Батрин Тетяна, студентка 14 групи. Тема: «Економія електроенергії в побуті». Керівник: викладач фізики Руснак С.Г.;
— Данилейко Ольга, студентка 17 групи. Тема: «Альтернативні джерела енергії». Керівник: викладач фізики Руснак С.Г.;
при розгляді питань з дисципліни «Хімія», слід відмітити виступи студентів:
— Храпко Світлана, студентка 31-Е групи. Тема: «Фізико-хімічний аналіз питної води з артсвердловини Заліщицького лісництва». Керівники: викладачі хімії Перит В.В. та Гев’юк Х.М.;
— Іванів Анастасія, студентка 14 групи. Тема: «Роль хімії в сільському господарстві». Керівник: викладач хімії Матвійчук В.П.;
при розгляді питань з комп’ютерних дисциплін, слід відмітити виступи студентів:
— Неймет Олександр, студент 31-К групи. Тема: «Сучасні периферійні пристрої». Керівник: викладач комп’ютерних дисциплін Сидорчук Н.Я.;
— Пискур Іван, студент 31-К групи. Тема: «Історія виникнення мов програмування». Керівник: викладач комп’ютерних дисциплін Міщук Т.В.
При розгляді питань з дисципліни «Безпека життєдіяльності», слід відмітити виступ викладача Зубика І.М. на тему: «Кіберхондрія: небезпека самодіагностики по Інтернету». А також виступи викладачів комп’ютерних дисциплін Червоняка А.М. на тему: «Використання можливостей хмарного сервісу OneDrive для організації самостійної роботи студентів» та Римар Г.М. на тему: «Система MathCad у аналізі та прогнозуванні стану довкілля» і виступ викладача фізики Тютюнника А.Б. на тему: «Стандарти якості навколишнього середовища та вплив на них біотичних факторів забруднення».
Отже, науково-дослідна та пошукова робота студентів, виступаючи продовженням і поглибленням навчально-дослідної роботи, надає студенту можливість виявити творчу ініціативу, перевірити у ході виконання практичних і лабораторних робіт (на практиці) вивчений матеріал, вчить збирати, систематизувати, аналізувати й узагальнювати його, самостійно вести науково-дослідну роботу.
Глова Г.Р., голова циклової комісії математичних та природничо-наукових дисциплін