Презентуємо роботу гуртка
«Технології зберігання і переробки сільськогосподарської продукції»
Гурток «Технології зберігання і переробки сільськогосподарської продукції» передбачає формування у майбутніх спеціалістів розвинутого творчого мислення, однією з ознак якого є вміння вивчити об'єкти та процеси, використовуючи теоретичні положення агрономічних наук та встановлювати взаємозв'язок між процесами, що протікають у ньому.
Сільське господарство дає основні харчові продукти, а також сировину для харчової і деяких галузей легкої промисловості, що виробляють товари народного споживання. Від кількості і якості цих продуктів, різноманітності їх асортименту залежить здоров'я, працездатність і настрій людини.
Тому створення в країні достатку сільськогосподарських продуктів високої якості – одна з умов розвитку суспільства. Збереження продуктів рослинництва до часу їх використання – важлива справа.
Керівник гуртка Фреяк Галина Борисівна, викладач біологічних дисциплін, викладач-методист, спеціаліст вищої категорії.
Старостою гуртка є студент 25-П групи Прох Максим. Програма розрахована на студентів ІІІ, ІV курсів технологічного та економічного відділень.
Мета роботи гуртка – систематизація і полегшення навчальної роботи студентів в позааудиторний час, сформувати у гуртківців навички проведення науково-дослідної роботи, підвищити пізнавальну активність у студентів до вивчення основних тем з дисципліни «Технологія зберігання і переробки продукції рослинництва».
Основні напрями роботигуртка:
-
ознайомлення з роботою гуртка;
-
набуття навичок у роботі з науковою інформацією;
-
виконання навчальної роботи за обраною темою, що пов'язана із майбутньою спеціальністю;
-
представлення результатів на щорічній студентській конференції;
-
члени гуртка є активними учасниками науково- практичних конференцій;
-
участь у студентській олімпіаді – І етап внутріколеджівської олімпіади.
Вашій увазі презентуємо план роботи гуртка:
- Організаційне заняття. Ознайомлення з тематикою poбіт лабораторії технології зберігання і переробки сільськогосподарської продукції.Методика написання реферативної роботи з дисципліни " Технологія зберігання і переробки продукції рослинництва ". Структура реферату.
- Тема засідання 1.Раціональне харчування. Пошук інформації в Інтернеті та інші джерела.
- Тема засідання 2. Як зберегти продукти свіжими? Пошук наукової інформації. Довідкова література. Реферативні журнали.
- Тема засідання 3. Вимоги до харчового раціону. Використовуємо літературні матеріали до обраної теми навчальної роботи.
- Тема засідання 4. Огляд інформації газет, журналів, книг. Використання енциклопедичних довідників.
- Підготовка і обговорення в групах теми рефератів членами гуртка. Теми рефератів: «Зберігання плодів та овочів», «Переробка с/г продукції», «Харчування за змінених умов довкілля», Робота з новинками у бібліотеці коледжу. Заслуховування доповідей гуртківців. Обговорення доповідей.
- Тема засідання 5. Фітотерапія (корисні та шкідливі властивості лікарських рослин).
- Тема засідання 6. Фітотерапія і профілактика екологічно залежних хвороб людини та харчових отруєнь.
- Основні вимоги до підготовки доповідей на пошуково-дослідні конференції. План доповіді. Оформлення ілюстративного матеріалу, презентації роботи.
- Підготовка до студентської конференції. Заслуховування та обговорення доповідей гуртківців.
- Науково-дослідна пошукова конференція. Обговорення доповідей конференції.
Форми занять: лекції, практичні заняття, диспути, оnline-конференції, екскурсії до вищих навчальних закладів, науково-дослідних установ, на підприємства.
Програмою передбачено проведення групових, парних та колективних форм роботи.
Партнерами діяльності та співпраця з виробництвом є:
-
ФГ «ГАДЗ» м.Бучач;
-
ФОП Навольська І.Д.;
-
ФГ «АРТЕМАТ АГРО»;
-
Лабораторія ПП«Амбар 88» с. Дзвиняч по зберіганню та переробці сої;
-
Борщівський міжрайонний відділ Державної установи «Тернопільський обласний лабораторний центр МОЗ України»;
-
НПП "Дністровський каньйон".
Науково-дослідна діяльність студентів є складовою частиною навчального процесу, і є важливою формою самостійної роботи студентів. Вона сприяє закріпленню теоретичних знань і розвитку самостійної діяльності, які необхідні майбутньому фахівцеві. Крім того, у процесі науково-дослідної роботи у повній мірі реалізується світогляд студента, бо подолання труднощів при вирішенні конкретних завдань потребує від студента діяльності, творчого підходу.
Теми навчально-дослідних, пошукових робіт:
-
Сучасні тенденції у зберіганні сільськогосподарської продукції.
-
Фактори, що впливають на якість продукції рослинництва.
-
Нітратна проблема, як основна причина екологічного забруднення сільськогосподарської продукції.
-
Вплив умов вирощування на якість плодоягідної продукції.
-
Визначення показників якості переробки продукції.
-
Рослини, овіяні легендами. Рослини синоптики.
Окремі напрями роботи гуртка пов'язані також з використанням можливостей навчально-виробничих лабораторій рослинництва, овочівництва, плодівництва, лабораторії вимірювальної екологічної експертизи та якості і безпеки об'єктів сільськогосподарського використання коледжу.
Заняття членів гуртка проходить в online режимі під час дистанційного навчання, студенти активно приймають участь. Також, працюємо у віртуальних лабораторіях, проводимо домашні досліди, створюємо цікаві пошуково- дослідні презентації, спілкуємося в online режимі з фахівцями аграрного профілю.
Отже, у гуртку студенти ознайомлюються з основними технологічними процесами і умовами зберігання рослинної продукції та заходами боротьби із втратами; вивчають загальні питання консервування і переробки сільськогосподарської продукції, методику визначення якості сировини і здійснення хіміко-технологічного контролю виробництва.
ФРЕЯК Г.Б., керівник гуртка технології зберігання і переробки сільськогосподарської продукції