Search

Фізичний гурток

СНПЧ А7 Курск, обзоры принтеров и МФУ

Презентація роботи

ФІЗИЧНОГО ГУРТКА


Керівник фізичного гуртка: Руснак Світлана Григорівна, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.

Староста гуртка: Крисов Назар, студент 21–КЕ групи.

Реалії сьогодення на ринку праці вимагають від випускників коледжу високого фахового рівня, підвищення якого відбувається також через безпосередню участь студентів у роботі предметних гуртків.

Предметні гуртки – науково-освітні гуртки, організовані з метою розширення й поглиблення знань студентів з різних предметів та дисциплін й розвитку в них інтересу до їх поглибленого вивчення, до відповідних галузей науки, техніки. Їх завдання полягає у поглибленні набутих на заняттях знань, розвитку інтересів і здібностей студентів, адже сучасний фахівець повинен не тільки володіти певною низкою спеціальних знань і професійних умінь, а й уміти самостійно підвищувати свій фаховий рівень, працювати творчо, з ініціативою, знати проблеми суспільства та активно включатися в їх вирішення.

Мета роботи фізичного гуртка:

• систематизація і поглиблення знань та вмінь студентів з дисципліни «Фізика»;

• формування та розвиток навичок науково-пошукової роботи;

• формування та розвиток експериментальних вмінь та дослідницьких навиків;

• підготовка гуртківців до участі в олімпіадах, конкурсах, науково – практичних конференціях;

• розвиток пізнавального інтересу, формування наукового світогляду, відповідного стилю мислення, екологічної культури;

• створення умов для розвитку високоморальної та глибоко духовної особистості;

• виховання творчої ініціативи, поваги до власної історії, патріотизму.



Зацікавленості студентів сприяє і чергування різних форм організації занять у предметному гуртку – це рольові ігри, вікторини, диспути, заняття- подорожі, усні журнали, брейн-ринги, квести, КВК, екскурсії.

Студентка 25 Ф групи Дудяк О. взяла участь у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів Тернопільського обласного відділення Малої академії наук України. Тема її конкурсної роботи "Використання та впровадження альтернативних джерел енергії".

Робота фізичного гуртка спрямована на створення робочих моделей, макетів, зразків, що дозволяє поглибити знання та вміння, розвивати спеціальні професійні компетентності. Конструювання і виготовлення фізичних моделей дає студентам можливість узагальнити та систематизувати знання про механізми, роботу та енергію, сформувати загальні уявлення про машини та механізми, які використовуються в практичній діяльності людини, пояснити принципи роботи найпростіших машин та механізмів, виховувати спостережливість, уважність, повагу до людської праці. Хоча в сьогоднішніх реаліях частина занять гуртка проходила в онлайн режимі, студенти не тільки створили діючі моделі пральних машин, блендерів, вентилятора, але і залучили до цієї роботи батьків. Студентами Бортником Віталієм та Наконечни Василем з підручних засобів були сконструйовані пральні машини. Створення цих моделей дозволило на практиці збагнути, за якими принципами створена побутова техніка та за якими фізичними законами працює.

Студенти Копистинський Петро, Вербовецька Уляна, Строцень Станіслав створили власні моделі блендера, і не лише відтворили на практиці фізичні закономірності, але проявили власні творчі здібності у впровадженні дизайнерського рішення.

Мельничуком Романом було створено модель вентилятора.

Завдячуючи студентам – гуртківцям, було започатковано створення колекції дослідів з фізики, що дасть змогу активізувати пізнавальний інтерес до фізичних явищ та експерименту, сприятиме формуванню самостійності і активності при вивченні фізики. Також зазначені досліди допоможуть ефективно та та виразно проілюструвати фізичне явище чи теорію.

Студенти 1 –го курсу провели ряд досліджень з визначення вологості повітря у приміщенні за допомогою психрометра, виготовленого самостійно за допомогою звичайних термометрів, самостійно виростили кристали.

Відомий фізик Е. Роджерс говорив: «Фізика – це наука розуміти природу».

Багато явищ природи залишалися для людини нез'ясованими, таємничими. Але багато що люди навчилися пояснювати спостерігаючи, зіставляючи. Гуртківці поглянули на навколишній світ очима поетів і прозаїків, декламуючи ліричні вірші Т.Г.Шевченка, Л.Українки, І.Франка, Л. Костенко, О.Олеся, В. Сосюри, М. Рильського.

Відбулася науково-практична конференція студентів з дисциплін фізики та хімії на тему: «Розвиток творчого потенціалу студентів коледжу в процесі науково-дослідної діяльності».

Студенти - гуртківці протягом 2023-2024 навчального року взяли участь у Всеукраїнських олімпіадах на платформах "Всеосвіта" та "На Урок" , у Всеукраїнських конкурсах "Жінки в науці", «Як це працює: телебачення». Більшість з них стали переможцями:

«Всеосвіта» «Весна – 2024»

Диплом 1 ступеня:

  • 11 група - Бортник В., Крисов Н., Наконечний В.;
  • 14 група - Гірна Т., Слободян О.;
  • 15 група - Гуйван Я., Прох М., Слободян Я., Федорчук А.;
  • 21 група – Савчук Р., Копичинська О., Завада В.

Диплом 2 ступеня:

  • 11 група –Вербовецька У., Українець Б., Музичка Д., Мельничук Р.;
  • 14 група – Брелюс О., Гірняк К., Чарковський Б., Людкевич Л., Просандєєва А.;
  • 15 група - Кольба Н., Стоницький В.;
  • 21 група – Вівчар М., Василик А.

Диплом 3 ступеня:

  • 11 група Вергун М., Строцень С., Лазарчук М., Рештованюк І.;
  • 14 група – Бошкова В., Торська Т., Шкрабик С.;
  • 15 група - Крупа Ю., Панасюк І., Тихоліз В.;
  • 21 група – Бричка Д., Людкевич Н., Хомко А., Лисак В.

Сертифікати учасника:

  • 11 група - Белов П, Зубик А., Копистинський А., Николайчук О., Натуркач Д., Храпливий М., Кіпрік Д., Притула І., Юрійчук О.;
  • 14 група – Андрусик Є., Габорак О., Гуйван Д., Никорук М., Семчишин Т., Франків В.;
  • 15 група - Абрамюк К., Верига Р., Горовий О., Гуменюк А., Доскалюк Н., Ковальчук В., Тракало П.;
  • 21 група – Молдавець Д., Монич О., Пітик К., Чейпеш І.

"На Урок" конкурс "Як це працює: телебачення".

Диплом 1 ступеня:

  • 15 група –Прокопчук М.;
  • 21 група – Завада Вікторія, Копичинськ О.;
  • 24 група – Кривко М.;
  • 25 група – Димушко Х, Завада Віталія, Коржевська А.

Диплом 2 ступеня:

  • 11 група – Мельничук Роман, Наконечний В.;
  • 15 група – Гуйван Я., Доскалюк Н.;
  • 21 група – Мельничук Богдан.;
  • 24 група – Боднарчук Л., Дерень Вадим, Дерень Владислав, Костиник В.,Михайлюк Валентина, Рудик В.;
  • 25 група – Вихрій Б., Залуцька С..

Диплом 3 ступеня:

  • 11 група – Вергун М.;
  • 14 група –Бошкова В.;
  • 15 група – Стельмащук О.;
  • 24 група – Михайлюк Анастасія.;
  • 25 група – Захарюк І., Купчак А..

Сертифікати учасника:

  • 11 група – Николайчук О., Рештованюк І., Строцень С.;
  • 15 група – Семчишин Т.

Гуртківцями створено ряд презентацій: "Жінки Великої долі минулого і сьогодення в області фізики", "Фізики – лауреати Нобелівської премії", "Фізика на службі сільського господарства", "Фізика у професії будівельника", "Фізика у професії програміста", "Дифузія та її значення", "Прості механізми в побутових приладах", "Розвиток української астрономічної науки". Створення комп'ютерних презентацій з фізики, астрономії, що зумовлює концентрацію уваги; включення всіх видів пам'яті: зорової, слухової, моторної, асоціативної; більш швидке й глибоке сприйняття матеріалу; підвищення інтересу до вивчення предмета; зростання мотивації до навчання.

Проводячи дослідження, студенти брали участь у пошуково – дослідницьких проектах: "Фізика в професії батьків", "Внесок вчених Західної України у розвиток фізичної науки", "Фізика у живій природі та медицині", "Фізика на службі сільського господарства", "Фізика і лірика (фізичні явища та закони у прислів'ях, загадках, літературних творах...)" , "Досягнення сучасної астрономічної науки".

Гуртківці пишуть статті, доповіді, реферати та є учасниками семінарів, науково – практичних конференцій: "Альтернативні джерела", "Врятуймо Дністер. Проблеми будівництва ГЕС на Дністрі", "Економія електроенергії в побуті".

Здобутки наших студентів – яскравий приклад того, що гурткова робота розвиває пам'ять, мислення, допитливість; формує навички практичного застосування знань, навички зв'язано викладати думку; створює основи безперервної освіти, закладає фундамент для майбутньої спеціалізації, враховуючи перспективи розвитку сучасної науки, техніки, економіки.

Беручи участь у роботі фізичного гуртка, студенти вчаться системно мислити, здобувати нові знання та застосовувати їх на практиці, працювати у мережі Інтернет, самостійно і творчо працювати зі спеціалізованою літературою, довідниками, з лабораторним обладнанням, вести та аналізувати астрономічні спостереження.


Руснак С. Г., викладач – методист, керівник гуртка

: